Rapport från helgens hingstvisnig!

Cyllene

Trådstartare
Med ca 1500 besöker trots totalstorm och regn/hagelstormar så blev kvällen riktigt lyckad.

Programmet såg ut så här:

Falsterbo e Fidermark var först och därefter två ridna avkommor varav en nygodkänd 3-årig hingst. Alla imponerade rejält med långa långa ben och luftiga rörelser med enorm energi. Supersnygga hästar och det blir garanterat Falsterbo om jag betäcker.
FALSTER3-Kopf150.jpg


Staron e Stakkato var nästa och det var första gången jag såg honom. En mycket elastisk gummiboll med supergalopp som hoppade helt underbart. Tydligen mycket lik Stakkato själv. Ganska liten och kompakt i modellen.
StaronFreispringen-150.jpg


Go on Top e Graf Top imponerar faktiskt inte så mycket på mig längre, Jag tycker han rör sig för dåligt och hoppar inte så bra som jag tycker han borde. Ingen direkt elasticitet. Hade dock bytt ryttare och gick bättre än i somras. Gillar individen men skulle inte betäcka med honom. Vi visade dock 2 föl också (e Landadel och Aarking**) som var riktigt fina!
GOONTOPSprung150.jpg



Cashman e Contender fick bara visa upp sig i snyggt paradtäcke. Är man 15 år och har gått Svår hoppning med 6 olika ryttare så... Visade också fölunge som var kanonsnygg. Gillar honom skarpt. Ligger i topp på avkommebedömningar vad gäller hoppkapacitet. Avkommestatistik
CASH150.jpg


Dacaprio e Davignon ska i år stå på station på Landgestut Marbach och deras bästa ryttare kom upp och red honom. Visade honom kanon. Det är en superhingst som har något av Tyskland högsta poäng på ridbarhet på sina avkommor. Avkommestatistik En avkomma vann Bundeschampionat för 4-åringar och hon visades tillsammans med en 3-årshingst ue Darling och två helsyskon ue Noble Roi**. Alla med riktigt bra gångarter, både trav och galopp.
DACAP-Sattel-200.jpg


Sen kom de båda nygodkända. Sir Savoy e Sandro Hit blev tyvärr halt på framridningen och det var jättesynd, han är helt fantastisk.
SirSavoyStandbild-300.jpg


Rubiano e Rotspon skötte sig dock bra med är en helt annan modell. Betydligt längre kropp och inte lika "flashiga" rörelser.
RubianoStandbild-300.jpg


De båda ponnyhingstarna Scampolo och Mandingo gick också bra.

Sist såklart kom den viktigaste. His Highness e Hohenstein med sin nya (och supersnygga - jag är kär) :o ryttare och med kommentarer av Klaus Balkenhol. Det hela blev som en clinic och var superkul! Efteråt visades fem Highness-fölungar ue Regazzoni, Weltmeyer, Dacaprio & Rubinstein som alla såklart var riktigt fina.
HISHIGH-150-txthengste8.jpg


Jag var ansvarig för den lille Falsterbo/Konkorde-hingsten samt framhoppningen för Staron och Go on Top så jag hann inte med att fota något. Det var ett helt projekt att göra ordning och få med sig alla hästar milt sagt. :crazy: Jag tror vi hade 10 bilar och släp plus lastil +släp! Visningen var på en anläggning ca 3 mil hemifrån då vi inte har plats för parkering för så mycket bilar hemma. Hälften av hästarna var dessutom där en gång på dagen och reds fram och kördes sedan hem emellan och tvättades, flätades och lindades!

Men helt klart en rolig upplevelse! :) Om Stoltzenberg hoppar lika bra som Staron så är han helt klart mest spännande av årets Flyingeshingstar !

/C
 
Sv: Rapport från helgens hingstvisnig!

Låter ju jätte härligt att fått vara med om detta. Snygga hästar också.
 
Sv: Rapport från helgens hingstvisnig!

Åh vad roligt att höra din rapport, själv har jag Fidermark som en av mina "utländska" favoriter.

Hoppas på fler trådar från dig.
 
Sv: Rapport från helgens hingstvisnig!

Åh, har väntat! :)
Sir Savoy ser ju hur trevlig ut som helst, och HH kan väl inte göra någon besviken....

Synd att man inte har möjlighet att åka ned och kika på Stoltzenberg, låter spännande!
Vet inte om mitt minne spökar med mig nu, men i min hårdisk är det länge sedan det var en tysk som fastnade på näthinnan i löshoppning..
*tänker, tänker*
Någon annan som kan fylla i den luckan?

mvh
 
Sv: Rapport från helgens hingstvisnig!

Åh, har väntat! :)
Sir Savoy ser ju hur trevlig ut som helst, och HH kan väl inte göra någon besviken....

Synd att man inte har möjlighet att åka ned och kika på Stoltzenberg, låter spännande!
Vet inte om mitt minne spökar med mig nu, men i min hårdisk är det länge sedan det var en tysk som fastnade på näthinnan i löshoppning.. (på de svenska proven)
*tänker, tänker*
Någon annan som kan fylla i den luckan?

mvh
 
Sv: Rapport från helgens hingstvisnig!

Vilken är din uppfattning vara bästa hingsten samt vilken av dem passar generellt svenskt stomaterial bäst..eller inte alls?

Hohenstein eller HH?
 

Liknande trådar

Avel Med resultaten från Verden och lite annat svammel... :) Dagen i Verden (fredagen med visning vid hand plus löshoppning) vad grymt...
Svar
18
· Visningar
1 397
Senast: Nin
·
Avel Så här bland alla bruksprovstrådar! :) Här ligger bilder från visningen: http://www.kikibeelitz.de/fotos/hengste/meyer_hvf_2006/...
2
Svar
24
· Visningar
3 085
Senast: Curtis
·
M
Avel Funderar på vilken hingst vi ska välja. Stoet är e. Concorde - Kaliber och kommer från stofamilj 46. Mamma är helsyster med Krocket och...
Svar
10
· Visningar
1 648
Senast: clownen
·
Avel Efter att ha haft en kanonhelg så blir det tipset inför nästa år – åk dit!!! Det roligaste för min del var såklart att His Highness...
2
Svar
24
· Visningar
2 663
Senast: speedy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp