Ranch Team Challenge 2013

Texaz

Trådstartare
Nåja, när det nu inte blev något Chappen den här helgen, så funderar jag på att åka ner på RTC istället.

Ni som varit där tidigare, vad var bra respektive dåligt???

Sv: Ranch Team Challenge 2013

Jag har aldrig varit där tyvärr. Men det ska vara väldigt bra tävlingar och mycket mindre folk.

Jo har bara hört positiva reaktioner!

Någon som vet hur det är med "samkväm" på kvällarna? Är det några utställare??

Boende verkar inte vara något problem även om man inte vill campa:)

Ni som varit där tidigare, vad var bra respektive dåligt???
Vi har varit på RTC flera gånger, senast nu i våras när förra årets uppskjutna (kvarka) tävling gick. Första året var det ingen höjdare pga ogenomtänkt tidsschema (väldigt mkt dötid), men därefter har det varit kul. Roliga tävlingar att se, och bra stämning trots mindre publik än på RHC. Det har blivit litet sent på söndagkvällen tidigare men i år skall det köras fyra grenar på lördagen och bara två på söndagen, med hopp om tidigare hemfärd.

Samkvämet på lördagkvällen var mysigt, med lägereldar och sittstockar bakom läktaren och nån variant av levande musik på scen. :)
Utställare brukar inte vara så många, en handfull med montrar under läktaren.

Det som är litet negativt är att det inte finns någon WRAS-subventionerad entréavgift (iaf inte hittills), således 400 kr/pers för två dagars entré. Dessutom den 50 % höjda campingavgiften i år till 300 kr/dygn för en elplats, utan något mervärde alls jämfört med tidigare.

Senast ändrad:

Aha, ja då blir det ju nästan billigare att ta stuga!

Nåja, låter ju mysigt, är ju knappast beroende av utställare, och lite lagom mys på kvällarna passar mig utmärkt!

Hoppas att jag får med mig några, blir för dyr resa annars..

Är det ett inträde till nöjesparken och sedan ett till själva tävlingen eller hur fungerar det? Vi hade tänkt att åkt till med familjen och vara där hela veckan men frågan är om det räcker med en veckobiljett till nöjesparken eller om vi behöver speciella biljetter till tävlingen.

Är det ett inträde till nöjesparken och sedan ett till själva tävlingen eller hur fungerar det? Vi hade tänkt att åkt till med familjen och vara där hela veckan men frågan är om det räcker med en veckobiljett till nöjesparken eller om vi behöver speciella biljetter till tävlingen.
Man betalar in sig i parken, med vilken dags-/flerdagsbiljett man väljer, det är allt. Eller så har det åtminstone varit hittills. :)

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 677
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 036
Senast: Squie
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 356
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 015
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar