Rambo Flugtäcke -Små i storlek ?

kitty79

Trådstartare
Köpte ett Amigo Bugrug förra året ,köpte ett för stort 155, det har ändå gått att använda men jag valde ändå att sälja det och fick till min lycka tag på ett beg Rambo protector nu i dagarna i rätt storlek för min häst 145.

Men nu till min fråga - han badade i amigot var säkert 8 cm för mycket tyg som kanande ned över rumpan och drog i täcket så det blev tight i bogen.

Rambot är supertight istället ? Han har bl.a ett rambo california som sitter som en handske på honom. Är protector täckena små i storlekarna ?

Sen så såg jag när jag surfade runt och tittade på bilder, på vissa bilder är bukgjordarna kryssade -och är sydda för att vara kryssade . På andra bilder är bukgjordarna raka och inte heller snedsydda- Är det olika modeller på samma täcke ?

Känns lite som dagens I-Lands funderingar:o men något ska man ju grunna på :angel:
 

Liknande trådar

Utrustning Måste köpa nytt flugtäcke då det jag köpte senast inte blev bra. Men jag är osäker på storleken. Jag har flera HW täcken i storlek 140...
Svar
10
· Visningar
1 277
Senast: MiniLi
·
Utrustning Nu vet jag varken ut eller in . Behöver råd och vägledning från er vana bukefalister:D Flugtäcken.. Köpte ett Amigo horseware...
Svar
1
· Visningar
881
Senast: kitty79
·
Utrustning Hur är halsen? Min häst verkar om man ser till hur HW-täckena passar ha väl mycket hals till sin bog. Jag radar upp hur de passar så...
Svar
7
· Visningar
1 390

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp