Har idag varit på träning med enbart de nya skyltarna inklusive tips på hur de kan tränas in. Superbra, och det känns inte alltför svårt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi har börjat träna in de nya skyltarna, superkul! Lite oväntat, fast jag borde kunnat räkna ut det om jag tänkt till innan, är sitt, backa 1 steg sitt, backa 2 steg sitt, backa 3 steg sitt den vi har svårast för. Hon backar lite för villigt helt enkelt, tror vi kommer få avdrag om hon sätter sig mer än en halvmeter bakom migHar idag varit på träning med enbart de nya skyltarna inklusive tips på hur de kan tränas in. Superbra, och det känns inte alltför svårt.
Samma här. Viktor backar för långt och sen går han gärna framåt igen så han hamnar i rätt position. Det bli ju fel övning då Har börjat testa att säga stanna och sitt innan jag samlar ihop fötterna, verkar funka för oss.Vi har börjat träna in de nya skyltarna, superkul! Lite oväntat, fast jag borde kunnat räkna ut det om jag tänkt till innan, är sitt, backa 1 steg sitt, backa 2 steg sitt, backa 3 steg sitt den vi har svårast för. Hon backar lite för villigt helt enkelt, tror vi kommer få avdrag om hon sätter sig mer än en halvmeter bakom mig
Ska prova det!Samma här. Viktor backar för långt och sen går han gärna framåt igen så han hamnar i rätt position. Det bli ju fel övning då Har börjat testa att säga stanna och sitt innan jag samlar ihop fötterna, verkar funka för oss.
Känner igen problemet. Men kul att de trycker det är roligtSka prova det!
Nu försöker jag öva in att backa 1 steg punkt. Det går sådär
Vi har börjat träna in de nya skyltarna, superkul! Lite oväntat, fast jag borde kunnat räkna ut det om jag tänkt till innan, är sitt, backa 1 steg sitt, backa 2 steg sitt, backa 3 steg sitt den vi har svårast för. Hon backar lite för villigt helt enkelt, tror vi kommer få avdrag om hon sätter sig mer än en halvmeter bakom mig
Tipset vi fick igår är som @farin redan gör, träna på att bara backa ett steg och sedan belöna.Samma här. Viktor backar för långt och sen går han gärna framåt igen så han hamnar i rätt position. Det bli ju fel övning då Har börjat testa att säga stanna och sitt innan jag samlar ihop fötterna, verkar funka för oss.
Kul, lycka till!Vi ska debutera i mästarklass i mars. Får väl se hur det går Hoppas på bra känsla och flyt.
Tack. Ska vara funktionär på förmiddagen och sen göra 3 starter på eftermiddagen, kommer vara lagom slut efter detKul, lycka till!
Kanske om man har mycket spring/långsamt i banan och sedan moment med koner där man ska gå? Så att det blir spring - gå - spring - gå - spring, och att man efter t.ex. slalomen faktiskt ska komma ihåg att börja springa igen. (Jag minns att jag tävlat på i alla fall en sådan bana med ganska många konskyltar under spring delen, där det var ganska många som i slutet glömde att börja springa igen, men jag tror det var fortsättningsklass)Är det nån här som har lite tips på "trixigheter" som man kan råka ut för i nybörjarklass? En kombination av moment som blir klurigare än momenten för sig... jag tänker till exempel som att lägga frestelsen efter hindret i fortsättningsklass, eller spring -> backa i avancerad som många verkar tycka är en utmaning. Konskick mot publiken/frestelsen i mästarklass. Såna saker, fast med nybörjarklassens moment.
Har en kompis som ska börja tävla och ville att vi skulle träna på vad som kan dyka upp oväntat, men jag känner mig helt nollställd Det enda jag kommer på är om det är spring förbi målskylten, att man riskerar att missa att återgå till normalt tempo för man har bråttom ut från banan...