Räkning på 0 kr

Magiana

Trådstartare
En del av mina räkningar går direkt in på mitt bankkonto där jag bara signerar dem för att de ska betalas. Min senaste kreditkortsräkning var på 0 (noll) kronor. När jag signerade den lilla bunt räkningar som kommit in så avvisades betalningen på noll kronor så den ligger kvar.

Hur hanterar jag det? Ska jag radera räkningen eller försvinner den av sig själv? Det finns ju liksom inte en skuld så det känns lite konstigt att ha fått en räkning på det. Eller kan man få inkassokrav på nollkronorsräkningar?

En del av mina räkningar går direkt in på mitt bankkonto där jag bara signerar dem för att de ska betalas. Min senaste kreditkortsräkning var på 0 (noll) kronor. När jag signerade den lilla bunt räkningar som kommit in så avvisades betalningen på noll kronor så den ligger kvar.

Hur hanterar jag det? Ska jag radera räkningen eller försvinner den av sig själv? Det finns ju liksom inte en skuld så det känns lite konstigt att ha fått en räkning på det. Eller kan man få inkassokrav på nollkronorsräkningar?
Om du har Swedbank kan du välja att arkivera den, så försvinner den från listan.

Jag hade samma problem, betalade in 1 öre. :p Tänkte inte ens på att fråga på Buke.

@L8P8, eh... hur gör man mer exakt? Jag hittar inte någon arkiverafunktion. Har Swedbank.

Jag har Nordea. Jag har nog inte sett att det finns ett alternativ för att arkivera räkningar.

Jag hade samma problem, betalade in 1 öre. :p Tänkte inte ens på att fråga på Buke.

@L8P8, eh... hur gör man mer exakt? Jag hittar inte någon arkiverafunktion. Har Swedbank.
Under listan med inkomna fakturor finns det två knappar. En står det "betala flera" på och på den andra står det "flytta". Markera den fakturan du vill flytta och tryck på knappen. Du får en kontrollfråga först (är du säker att du vill...?), men sen hamnar den i historiken tillsammans med de andra betalda inkomna E-fakturorna.

Under listan med inkomna fakturor finns det två knappar. En står det "betala flera" på och på den andra står det "flytta". Markera den fakturan du vill flytta och tryck på knappen. Du får en kontrollfråga först (är du säker att du vill...?), men sen hamnar den i historiken tillsammans med de andra betalda inkomna E-fakturorna.
Jättetack!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 242
Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
19 616
Senast: sorbifolia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag jobbade med att stärka min självmedkänsla så var det vissa saker som fick mig att titta tillbaks på min barndom. Annars har jag...
Svar
12
· Visningar
2 286
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Behöver andras syn på det hela för just nu sliter jag bara håret över hur jag kan känna så här... Det har väl varit i nån månad nu...
2
Svar
28
· Visningar
3 740
Senast: EmblaAsk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar