busigdemon
Trådstartare
Mailade en veterinär klinik i min närhet då min "egna" veterinär inte kunde bestämd vecka för chippning och vaccinering utav årets föl.
Frågade kliniken om de chippade och gjorde id kontroll. Fick ja som svar.
Ringer för att boka tid och dubbelkollar om de är godkända id-kontrollanter, vilket de sa att de hade på stationen och bokar en tid som inte passade helt men berättade att jag fick ta ut en semester dag för detta.
1½ timme innan de ska vara på plats en torsdag kl 12 så ringer dem och säger att inte alls får chippa eller id-kontrollera!
Har upprepad kontakt med receptionisten under dagen som lovar att allt ska lösa sig, att jag inet ska ha behövt ta ut semester i onödan mm.
På fredagen så meddelar receptionisten att vet. kan komma ut på helgen för att vacc + chippa.
Senare på fredagen så ringer receptionisten igen o kollar om det går i början på veckan som kommer.
Ok säger jag, men kan inte ta emot dag tid då. kl 17 bestäms och då säger jag att jag får sluta tidigare så hoppas verkligen att det blir av då.
Slutar tidigare fr jobbet, skyndar mig att plocka in hästarna och tvätta rent benen på hästarna för att vet- ska få det så smidigt som möjligt (som sig bör). Sen börjar jag vänta, och vänta.
Ringer kliniken 17,40 där jag får reda på att vet. ringde kliniken vid 14 för att be om mitt nummer o säga hon är sen o vill kontakta mig. Vilket hon inte gjort.
17,50 ringer vet. upp- Ingen ursäkt eller förklaring. Meddelar att hon kan åka "härifrån" om 30 min. "härifrån" är 45min bort.
När hon kommer så får man fortfarande ingen ursäkt eller förklaring på varför hon är sen, kommer även i "privata" stallkläder med både lera och päls på.
Chippar iofs snabbt o smidigt o sen säger hon att kliniken får skicka fakturan vilket vi både tkr verkar rimligt.
Ringer kliniken dagen därpå för att meddela mitt missnöje med hanteringen och ser gärna de kompenserar min 1½ dag arbetsfrånvaro helt i onödan på.
kliniken säger det är ok och chefen ska höra av sig.
Chefen hör inte av sig och igår fick jag en räkning saftigare än om jag tagit ut distriktren för samma jobb.
Ringde kliniken idag o de berättade att de inte kunde göra nått åt räkningen då det inte var deras veterinär. Utan när de kom på att de inte fick chippa så iställer för att be om ursäkt direkt och bett/frågat omjag kunde lösa det på annat sätt så anlitar de en veterinär lååångt ifrån mig för att göra jobbet istället.
= inte en veterinärstation jag godkänt eller skulle vilja använda alls.
Finns det nått sätt att "anmäla" detta eller så? Eller ska man bara svälja och gå vidare? Ringa vet.stationen som kliniken ringde som back-up o be om kompensation för de 2½ timme de var sena (är ju inte sååå farligt, men hela historien i sig har varit väldigt körig)?
Frågade kliniken om de chippade och gjorde id kontroll. Fick ja som svar.
Ringer för att boka tid och dubbelkollar om de är godkända id-kontrollanter, vilket de sa att de hade på stationen och bokar en tid som inte passade helt men berättade att jag fick ta ut en semester dag för detta.
1½ timme innan de ska vara på plats en torsdag kl 12 så ringer dem och säger att inte alls får chippa eller id-kontrollera!
Har upprepad kontakt med receptionisten under dagen som lovar att allt ska lösa sig, att jag inet ska ha behövt ta ut semester i onödan mm.
På fredagen så meddelar receptionisten att vet. kan komma ut på helgen för att vacc + chippa.
Senare på fredagen så ringer receptionisten igen o kollar om det går i början på veckan som kommer.
Ok säger jag, men kan inte ta emot dag tid då. kl 17 bestäms och då säger jag att jag får sluta tidigare så hoppas verkligen att det blir av då.
Slutar tidigare fr jobbet, skyndar mig att plocka in hästarna och tvätta rent benen på hästarna för att vet- ska få det så smidigt som möjligt (som sig bör). Sen börjar jag vänta, och vänta.
Ringer kliniken 17,40 där jag får reda på att vet. ringde kliniken vid 14 för att be om mitt nummer o säga hon är sen o vill kontakta mig. Vilket hon inte gjort.
17,50 ringer vet. upp- Ingen ursäkt eller förklaring. Meddelar att hon kan åka "härifrån" om 30 min. "härifrån" är 45min bort.
När hon kommer så får man fortfarande ingen ursäkt eller förklaring på varför hon är sen, kommer även i "privata" stallkläder med både lera och päls på.
Chippar iofs snabbt o smidigt o sen säger hon att kliniken får skicka fakturan vilket vi både tkr verkar rimligt.
Ringer kliniken dagen därpå för att meddela mitt missnöje med hanteringen och ser gärna de kompenserar min 1½ dag arbetsfrånvaro helt i onödan på.
kliniken säger det är ok och chefen ska höra av sig.
Chefen hör inte av sig och igår fick jag en räkning saftigare än om jag tagit ut distriktren för samma jobb.
Ringde kliniken idag o de berättade att de inte kunde göra nått åt räkningen då det inte var deras veterinär. Utan när de kom på att de inte fick chippa så iställer för att be om ursäkt direkt och bett/frågat omjag kunde lösa det på annat sätt så anlitar de en veterinär lååångt ifrån mig för att göra jobbet istället.
= inte en veterinärstation jag godkänt eller skulle vilja använda alls.
Finns det nått sätt att "anmäla" detta eller så? Eller ska man bara svälja och gå vidare? Ringa vet.stationen som kliniken ringde som back-up o be om kompensation för de 2½ timme de var sena (är ju inte sååå farligt, men hela historien i sig har varit väldigt körig)?