Raka hästen nu?

A

Amia

Det e väl på tok försent? Där jag praktiserar (en ridskola) har jag fått raka hästarna för att de tycker det e så jobbigt när hästarna fäller...

:eek:Det där lät inte klokt tycker jag..
Skulle dom väl tänkt på när dom satte päls i höstas :confused:
man rakar ju för att underlätta för hästen.inte för människan :)

precis.. var inet kul att raka de då det kan försöra pälsen.. de håller lixom på att fälla massvis nu..

Det förstör inte pälsen att raka när hästen fäller utan det förstör klippmaskinens skär!!

Säkert???
Är det så???
Har också hört att det är pälsen det förstör... (den nya som håller på att sättas alltså)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter I går tog Margareta Tooma sin 19:e raka seger. Men efteråt noterade stallbackskontrollanten ett märke på hästen och Örjan Kihlström...
Svar
0
· Visningar
68
Senast: Gunnar
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 578
Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 863
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Min häst är så jäkla skavsårsbenägen och i synnerhet nu pälsbytartider. Lånade ut honom för någon dag sen och han kom då tillbaka med...
Svar
17
· Visningar
1 343

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka