Rågvete halm?

arabia

Trådstartare
Har fått ett erbjudande att köpa rågvete halm att ströa med i lösdriften, någon som vet hur det fungerar?

Sv: Rågvete halm?

vi har det i våra boxar fungerar bra hästarna är inte så förtjusta i det så de äter nästan ingenting bara lite pill när man lägger in nytt..

de jag köper det av har det även på sina små shettisar o det funkar bra till dem också=)

enligt bonden så skall det vara så att det inte är nån go smak på rågvetehalmen så då äter de inte så mycket..

Sv: Rågvete halm?

japp det är bra..
visst kommer de säkert o peta lite i det men de kommer nog inte o äta upp hela boxen=) o inte heller äta flera kg av det

Liknande trådar

Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
941
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Vi har fått några jätte konstiga balar. Plastade som allt annat hö men är typ halm när man öppnar? Ser iallafall ut precis som nån...
Svar
13
· Visningar
1 034
Senast: Jeps
·
Anläggning Mina och stallägarens hästar går på lösdrift med en höstation där de äter hö en och en. Förra året fixade vi en stor låda att ha halm i...
Svar
12
· Visningar
1 356
Senast: Marvin
·
R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
819
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Bekväm stol att släpa på
  • Uppdateringstråd 31