Ragasso ???

Y

yola

Har ett sto D-day-Monaco-Herkules som jag funderar på att betäcka med Ragasso. Skulle bli glad om det skulle finnas åsikter om det valet av hingst till den stammen. :)

Sv: Ragasso ???

Du är nog inne på en bra linje, så till vida ditt sto inte har allt för mkt nerv...

Ett litet tips är att kolla upp var han ska stå, för förra året stod han endast på naturligbetäckning, funderade på honom till mitt ena sto, men det blev inte aktuellt att skicka sto med föl 60 mil bort för betäckning.

Är det Monola som är mamma till din häst? Finns inte så många ston som är Monaco - Herkules ;)

Jasså kallas han Tyson. Skicka gärna bilder på Ragasso.

Faktiskt inte så mycket mera än att hon är mormor till Fortus Hästak 1026, och att hennes mamma gett hingsten Tristan 702 och att mormor lämnade hingstarna Salan 498 och Salvan 512. Har för mig att hon är född på Bollerup.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 045
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
688
Senast: Roheryn
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Nikan
·
Avel Önskar tips på svensk stammade halvblods hingstar. (SWB godkända) Har en vän som har ett sto med gammal svensk halvblodstamstam som vi...
Svar
13
· Visningar
1 797
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv
  • Hingstvalsfunderingar 2025