Rätt och fel..?

Status
Stängd för vidare inlägg.

replica

Trådstartare
Min pojkvän har två tvillingbröder på snart 4 år gamla.
De två har börjat leka med våran grannpojke som är runt 5 år på gården, han håller i sin tur på med en massa hyss.

Han snokar i folks brevlådor, slår sönder alla buskar som pryder gården, han snor pojkarnas leksaker osv. Problemet är att han lär tvillingarna att göra detta också.

Jag och min familj står inte på någon god fot med pojkens mor. Hon har misskött en del saker så hon har brytit mot vissa punkter i hyreskontraktet m.m..

Men iallafall. Kan jag på något sätt säga till tvillingarna, eller måste deras egna föräldrar göra detta? Kan jag säga till grannpojken eller kan detta orsaka ännu större problem?

Vad tror ni?

Bör kanske säga att jag har kännt tvillingarna sen de var bebisar.
 
Sv: Rätt och fel..?

Jag tycker ni ska tala med föräldrarna till tvillingarna och upplysa dem om vad som pågår! Dessutom tycker jag inte alls det är orimligt att en vuxen person säger till barn som gör sådant ofog, alldeles oavsett vilken relation man har till barnen eller inte.
 
Sv: Rätt och fel..?

Jag tror också på att vuxna säger till när barn gör fel även om det inte är ens egna. Vet att det finns föräldrar som kan bli vansinniga på andra vuxna som sagt till deras barn men mycket skulle nog sett annorlunda ut nu om vi vuxna hade vågat stå på oss i vår vuxenroll och gemensamt ta ett ansvar för barn/ungdomar som gör felaktiga saker. Jag gillar inte sköt dig själ och skit i andra-synsättet här. Men tror att det också är bra att tala med barnets föräldrar om vad som sker, de kanske inte ens vet om det. Sedan kan man ju säga till barn på olika sätt, kan förstå föräldrar som blir vansinniga om en okänd vuxen står och råskällerut deras barn men kanske inte reagerar om man talar på ett vettigt sätt med barn som gör fel.
 
Sv: Rätt och fel..?

Min pojkvän som inte är Felicias(som är 3 år) pappa säger till När hon gör något fel. Och jag tycker det är bara bra varför ska bara föräldrarna säga till..Och det funkar bra när han säger till henne..

Om du är osäker så fråga din kille vad han anser.
 
Sv: Rätt och fel..?

Tycker inte det är något konstigt alls att man säger till en femåring vad som är rätt och fel, oavsett vems det är. Sånt som är uppenbart rätt och fel, i alla fall.
 
Sv: Rätt och fel..?

Jag brukar säga att hos mig gäller mina regler, oavsett vad barnens föräldrar säger. Så om han är hos er och leker ska du absolut säga till honom så att tvillingarna hör det så de lär sig vad som är rätt och fel.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Det var hundra år sedan jag var inne på buke känns det som, hehe. Jag och min mamma har en 3 årig rottweilertik. Jag har börjat ha...
Svar
7
· Visningar
1 786
Senast: et_flickan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Blöta BoT-stallpaddar?!
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp