M

mira

Är i v 23, väntar mitt tredje barn. sista veckorna har jag börjat känna mig så rädd hela tiden, rädd för att rida, (rider bara dressyrpass på ridbanan då min lilla dam ofta får för sig att bocka när vi är ute och rider) trots att hon är hur snäll som helst på ridbanan, rädd för att leda hästarna till hagen, rädslan saknar total verklighetsförankring, känner mig till och med rädd när jag tar ut stallets gamla "nallebjörn" som aldrig gör nått. Sen vågar jag knappt titta på min äldsta dotter när hon rider för jag är helt säker på att något ska hända, har inte känt så här vid de andra två graviditeterna. är det någon som känner igen sig??Någon som har några bra tips, måste ju göra dessa saker.
 
Sv: Rädsla!!

Haha, ursäkta att jag skrattar, men du låter precis som mig när jag väntade vårt tredje barn. Jag var helt ur balans med honom, var livrädd för precis allt och grät hysteriskt om nån var "dum" mot mig.

Tre tillfällen jag minns extra väl var dels den gången dottern(6år) och ponnyn började skena runt i ridhuset som en tok, jag minns det inte men tydligen stod jag upp och skrek hysteriskt att STOPPA HÄSTEN! Andra gången var vid lucia, jag var då i ca v 25, min dotter sjöng solo i luciatåget, jag grät så jag inte hörde vad hon sjöng och snoren sprutade ur näsan på mig så jag ulkade o grät....PIIIINSAMT...

Tredje gången var nog den värsta, min man friade ena dagen, i samma andetag så sa han att vi måste gå till advokat o skriva äktenskapsförord(lika oromantisk o praktisk som vanligt) Dagen efter när jag kommer upp på morgonen så ber mina två älskade barn om sylt på smörgåsen, då fick jag ett sammanbrott och skrek att jag orkar inte mer, ni bara kräver saker....Och låste sedan in mig på toan i TRE timmar och grät. När min man kom hem så hotade han att bryta upp dörren, för han trodde att jag gjort mig illa. Då snyftade jag, barnen ska ha sylt på smörgåsen och du är så jävla elak som pratar om advokat när du friar:D Ja, jag var helknäpp!

I vanliga fall gråter jag ungefär var tredje år och är väldigt stabil, men denna graviditet var verkligen något alldeles extra! Ut kom en bedårande liten Axel som snart fyller åtta år:love:
 
Sv: Rädsla!!

är kanske nått speciellt med tredje graviditeten.. eller så kanske jag bara blivit äldre... men har faktiskt hört många som säger att tredje graviditeten samt förlossningen är jobbigare än de andra vet inte om det stämmer. men den här graviditeten är iallafall helt annorlunda..
 
Sv: Rädsla!!

men den här graviditeten är iallafall helt annorlunda..

Min kollegas sambo väntar deras tredje barn och han har berättat att hon säger likadant. Allt känns annorlunda och hon mår annorlunda och är mer orolig.

Så det är kanske inte helt ovanligt!

Till dig Millus säger jag bara :rofl:!!!

/Timsetim
 
Sv: Rädsla!!

Jag nöjde mig med att kasta en filmjölksliter i synen på karln när han retade mig vid frukosten sen rusade jag ut och satte mig bakom huset och grät och tyckte att "alla var dumma mot mig"!

Det var också nr 3:)
 

Liknande trådar

Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 827
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Dagbok Jag bytte stall i december efter att jag hamnat dels hamnat i mellan två parter som inte var helt överens och för att jag kände mej...
Svar
3
· Visningar
1 171
Senast: cirkus
·
Hästhantering Jag är så nära på att ge upp min häst jag snart har haft i 1 år. Jag hade sett så mycket framemot att ha häst igen men allt verkligen...
Svar
15
· Visningar
3 143
Senast: Grazing
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
13 802

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Kattbilder #9
  • Igelkott

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp