Min häst har aldrig varit världens modigaste. Han är feg/försiktig och har lätt att tycka att saker är otäcka, även om han sällan visar det med några stora reaktioner. Han är väldigt snäll, gör som man ber honom även om han tycker det är läskigt. Nu har han på senare tid blivit ännu räddare/fjantigare med framförallt saker på marken. Blåser, "snarkar" och tycker minsta fläck på marken är obehaglig. Detta oavsett om man leder honom eller rider. Blir något bättre efter en stunds ridtur och aldrig ohanterligt, han är som sagt snäll, men jag vill ju inte att han ska behöva gå omkring och vara rädd. Han har också börjat reagera inne i boxen och jag TROR att det kan bero på ett hål i väggen där det eventuellt kommer in möss. Jag har förstått att hästar kan bli rädda/tittiga av magnesiumbrist, är det någon som har erfarenhet av det? Har tyvärr inte analyserat grovfoder för tillfället, så famlar lite i blindo här, men magnesiumtillskott hade kanske varit värt att prova? Han äter rätt små mängder kraftfoder, har något litet överhull och är som vanligt och problemfri i ridningen när han väl slutat titta på fläckar på marken (ber man honom koncentrera sig på något så gör han det).