Rådi fejkar att hon kissar!

Gabbi

Trådstartare
Alltså, skrutthund!
Två ggr om dagen går vi ut enbart med avsikten att Rådan ska kissa. Det är direkt när jag kommer tillbaka från lunchen på jobbet, och sedan sent på kvällen innan vi går och lägger oss. Ofta ger jag kommandot "Kissa" och Rådan kissar snabbt.
Ibland har hon ingen lust utan vill hellre nosa runt, men det är ju kissa vi ska, alltså får hon kommandot igen, "Kissa".
Nu på sistone har jag kommit på henne med att fejka, hon trycker ner rumpen mot marken och ser fokuserad ut, men det kommer inget. Dock utför hon ju alla andra delar av "kommandot" och efter fem-tio sekunder är hon så att säga färdig och skuttar lyckligt iväg för att göra något annat.

Jag tänker på små barn och deras "Vill inte gå på toa!"

Sv: Rådi fejkar att hon kissar!

Rådi är så intelligent! <3 Det var länge sedan man fick se några bilder på skönheten :)
Hur går det med tävlandet för er?

Haha! :D

Min italienska vinthund fejkade när det var dåligt väder ute eftersom hon visste att hon inte skulle få komma in med oförrättat ärende. Whippan däremot, hon går och kniper när hon vill vara ute riktigt länge trots att jag bara har tänkt mig en "kissa-av-sig-runda".

Håller med Berin om att det var länge sedan vi fick se bilder! :)

Hehe. Smart vovva. :)

För min del älskar jag stadshundarna, de vet att gräs = kiss, direkt. Blir aldrig en massa gå runt och nosa tjugo minuter när man har bråttom. Har en lantis nu som behöver en halvtimme för att noga bestämma kisseplats, trampa runt, fundera, kolla bakom busken, komma tillbaka, nosa, trampa, kissa.

Haha, det där känner jag igen!

"Gå och kissa", säger matte. Varpå Milla, dansksvensk gårdshund, springer ut på gräsmattan, niger med bakdelen och sneglar bort mot matte - "Ser hon att jag sitter?". Och om matte då är lite disträ och inte kollar så noga utan råka säga "Duktig vovve", så piper Milla glatt iväg och gör något annat. "Kissa? Det kan jag väl göra någon annan gång!"

Så gör min Ruben oxå.
Kan även fejk bajsa om vi har gått långt o han tycker det är dags för rast :p

Hehe. Smart vovva. :)

För min del älskar jag stadshundarna, de vet att gräs = kiss, direkt. Blir aldrig en massa gå runt och nosa tjugo minuter när man har bråttom. Har en lantis nu som behöver en halvtimme för att noga bestämma kisseplats, trampa runt, fundera, kolla bakom busken, komma tillbaka, nosa, trampa, kissa.

Min unga dåre är nog mer lanthund än stadshund trots att vi bor i Sthlm :p Nu har vi visserligen mycket grönt överallt för att vara Sthlm, men jisses vad hon kan ta tid på sig ibland för att hitta rätt plats... Men tja, skulle det bli kris så kan hon absolut göra ifrån sig på asfalten om det skulle behövas så lite stadshund är hon nog ändå ;)

Tanten, hon struntar i allt och kissar överallt :o

Hellre det än som min, han fejkar att han är kissnödig. Han kan stå i hallen och gny med bakbenen i kors och vindande ögon och ha jättebråttom ut. Ibland har jag varit ute med honom 4-5ggr med en kvarts intervall innan jag inser att jag är tokägd...

Hellre det än som min, han fejkar att han är kissnödig. Han kan stå i hallen och gny med bakbenen i kors och vindande ögon och ha jättebråttom ut. Ibland har jag varit ute med honom 4-5ggr med en kvarts intervall innan jag inser att jag är tokägd...

Sånt skit sysslar min odåga med också ibland... Ställer sig vid dörren och piper lite, och på med skor, för han kan ju vara kissnödig fast det inte var så länge sedan vi var ute....

Varpå hunden springer ut, rundar hörnet på huset, och tar fotbollen, eller bara slänger sig på gräsmattan och rullar runt och njuter, eller kollar sin igelkottsfamilj, för matte gick ju på det ytterligare en gång till....

32548197.jpg

Senast ändrad:

Haha jag skrattar högt åt alla historier :D Dom är inte dumma! Mamma och pappas gamla (men hysteriskt hyperaktiva) tik kan trava runt i hela huset och leka kissnödig. Eftersom man lärt sig det där ( typ :cool: ) så ignorerar man henne eller ber henne gå och lägga sig. Men när hon ställer sig vid dörren och ylar och intar en kroppshållning a la "jag kissar på mig NU" så ger man vika, ja hon kanske inte fejkar den här gången!
För att sen gå ut och spana lite på altanen, kanske inse att det duggregnar lite och snabbt som attan springa till dörren och vilja komma in igen. Kissnödigheten som bortblåst!

Rover fejkar inte - han bara totalvägrar att kissa om vi ska åka någonstans. Jag kan gå precis samma morgonrunda som vanligt, men bara för att jag packat min ryggsäck(och till och med försökt göra det så inte Rover ser) så strosar han bara omkring. Jag säger "Kissa!", vilket fungerar annars och han bara glor envist tillbaka. Vi går en bit till, klockan går, hundkräket undviker noggrant kissfläckar som skulle kunna trigga benlyft. Tidpunkten för avfärd kommer och passerar utan att Rover visar minsta antydan till att vilja uträtta några behov och tillslut får vi åka ändå och jag känner mig hemsk, trots att Rover sover därbak. När vi kommer fram däremot så kan han kissa, oavsett var vi hamnat.

Smart Råda! Så gjorde min gamling också om det inte passade med kissning just då. Mycket bra sätt att slippa kissa (som tydligen är såååå tråkigt och onödigt ibland) och ändå vara lydig - om inte matte hade ögonen med sig.

Hahaha Selma, min golden, fejkkissar när det är något alldeles särskilt spännande hon vill nosa på när jag tycker vi ska gå vidare ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka