rädd hund

F

felicia_

Jag prata med min granne idag. för ca 2månader sen tog hon en omplaceringshund som är nästan 2år gammal. och idag satt hon och gnällde att hunden har blivit rädd för allt till och med henne.

Jag försökte förklara för henne att de kanske har varit för mycke för hunden. hunden får följa med överallt. under dessa 2månaderna har hunden varit med hemma hos hennes pojkvän 3helger samt varit med hemma hos hennes mamma 1vecka. hunden har blivit rädd för allt till och med henne.
när hon lämnar hunden hemma själv så stänger hon in henne i köket. och då kissar och biter hon i sönder en massa. å hon får kankse vara själv 5-10per gång.

har någon något råd att ge.

Sv: rädd hund

felicia_ skrev:
Jag prata med min granne idag. för ca 2månader sen tog hon en omplaceringshund som är nästan 2år gammal. och idag satt hon och gnällde att hunden har blivit rädd för allt till och med henne.

Jag försökte förklara för henne att de kanske har varit för mycke för hunden. hunden får följa med överallt. under dessa 2månaderna har hunden varit med hemma hos hennes pojkvän 3helger samt varit med hemma hos hennes mamma 1vecka. hunden har blivit rädd för allt till och med henne.
när hon lämnar hunden hemma själv så stänger hon in henne i köket. och då kissar och biter hon i sönder en massa. å hon får kankse vara själv 5-10per gång.

har någon något råd att ge.

Förlåt mig men varför skulle hunden bli rädd för henne om den får följa med överallt??
Är det inte så att matte blivit väldigt arg när den kissat inne och bitit sönder saker????:crazy:

jo de e klert hon har blivit arg på hunden. men hon förstår inte när man säger till henne att hon inte kan skälla på hunden när den redan är kuvad. nu säger inte jag att man ska skälla på hundar.

Vad synd att hon tog en omplacering om hon inte kan reda ut de problem som följer med på köpet. Om det finns en organisation bakom kanske du kan tipsa henne att vända sig dit för att få hjälp (läs: utbildning om hur hundar fungerar). Du kanske har någon bok att låna ut? T ex "Lyckliga lydiga hundar" av Anders Hallström som förklarar på ett bra sätt hur en hund uppfattar världen och hur man kan hjälpa den förstå vad man vill.

Kanske hon bara behövde "lätt på trycket" när hon träffade dig, det är inte säkert att det är så illa som du tror egentligen.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 085
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 719
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 160
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 234
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar