Rädd för bilar!!!!!!!!!!

Sv: Rädd för bilar!!!!!!!!!!

Har du någon hage som ligger i anslutning till en väg?
Kan vara bra om hon får stå i hage ganska nära bilväg. Så kan hon iaktta från "säkert avstånd". Vänja sig helt enkelt.

Rid ut med någon snäll hästkompis i stallet. :)

Som med allt annat som är läskigt; vänj långsamt. Korta stunder, många upprepningar, beröm i rätt tillfälle.

Sv: Rädd för bilar!!!!!!!!!!

lämpligt är ju att börja hemma på gårdsplanen, skaderisken blir ju inte så stor då. man vet ju aldrig hur trafikanterna eller hästen reagerar/uppför sig :angel:

låt bilen stå igång ochgå förbi, stanna, låt hästen titta. sedan kan man utöka det genom att köra bilen tex. upp och ner för infartsvägen samtidigt som man leder hästen där.

så har vi alltid gjort, även med motorcycklar, lastbilar och traktorer ;)

Liknande trådar

Hästvård skulle vilja höra era historier om sparkskador på bakbenen då min pålle blev sparkad på bakbenen och är tyvärr rädd för att han ska ha...
Svar
10
· Visningar
1 023
Senast: jemeni
·
Hundhälsa En kompis är hemma på dagarna med sjukbidrag. Hon o hennes sambo har en 1 1/2 årig blandras tik. Denna klarar inte alls att vara ensam...
2
Svar
28
· Visningar
2 186
Senast: Ginne
·
Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
382
Senast: animalasia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har bestämt mig för att göra försök nummer tre på att ta körkort. De två första försöken har slutat dåligt. Det andra försöket...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 266

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat