Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Har du någon hage som ligger i anslutning till en väg?
Kan vara bra om hon får stå i hage ganska nära bilväg. Så kan hon iaktta från "säkert avstånd". Vänja sig helt enkelt.
Rid ut med någon snäll hästkompis i stallet.
Som med allt annat som är läskigt; vänj långsamt. Korta stunder, många upprepningar, beröm i rätt tillfälle.
lämpligt är ju att börja hemma på gårdsplanen, skaderisken blir ju inte så stor då. man vet ju aldrig hur trafikanterna eller hästen reagerar/uppför sig
låt bilen stå igång ochgå förbi, stanna, låt hästen titta. sedan kan man utöka det genom att köra bilen tex. upp och ner för infartsvägen samtidigt som man leder hästen där.
så har vi alltid gjort, även med motorcycklar, lastbilar och traktorer
Gravid - 1år Jag mådde för övrigt ganska toppen efter mitt snitt. Kändes obehagligt att använda magmusklerna när jag reste mig från liggande i några...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.