Rädd för bilar

K

Konrad

Jag har en ponny 6år gammal, är körd sen hon var 3år.
Kan köras med rockard, vagn och släde och är orädd av sig, men när vi möter en bil på vägen så blir hon väldigt osäker o börjar trampa o vill springa iväg, eller ibland går hon mot bilen istället..
Detta händer bara vid körning, vid ridning är hon helt cool med bilar..

Nån som har förslag på hur jag kan träna henne så hon blir säkrare med bilar.

Tacksam för svar.

Sv: Rädd för bilar

Du bör ha en medhjälpare med dig. Be denne kliva av vagnen och gå vid huvudet på hästen istället, det brukar ha en lugnande inverkan.

Med tiden bör hästen bli säkrare. Ta det successivt!

Sv: Rädd för bilar

eller sa gar du bara ut til en lagom trakikerad vag med ett fang ho el later hasten beta i dikeskanten,, efter ett tag sa bryr hon sig inte.

eller hita en hage jamte en motorvag.. utsatta hsaten for vad den ar radd for ar det enklaste sattet att fa den att bli mindre radd,,

fast sa klart pa ett klock och pedagosgiskt satt for hasten,, osv med det bla bla bla,et

gah misade att det bara var vid korning..

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag rider in en unghäst i nuläget. Hon är 3år, och väldigt tuff i psyket på både gott och ont. Hon blir sällan rädd för saker men...
Svar
6
· Visningar
1 594
Senast: skiesabove
·
Hästhantering Hej! Har en unghäst som jag promenerat en del med (då han inte är tillräckligt gammal för ridning än). I våras gick det väldigt bra och...
Svar
3
· Visningar
1 363
Senast: Nepenthe
·
Körning Min ponny som precis är inkörd skenade igår med sin rockard. :( Orsaken var att svängeln lossnade och slog i hennes bakdel och sedan...
2
Svar
36
· Visningar
6 074
Senast: Lynxsa
·
Ridning Jag är 25 år gammal och har haft ett stort hästintresse hela livet.Började rida på ridskola i 6-årsåldern och red en gång i veckan tills...
Svar
13
· Visningar
2 372

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka