Radar och husdjur

gul_zebra

Trådstartare
Har en massa flugor här hemma som jag måste bli av med... Funderar på att spraya Radar. Kruxet är att jag har en drös husdjur.

Hur länge måste djuren vara borta från lägenheten innan de kan komma tillbaka efter att ha sprayat Radar?

Har ingenstans att göra av djuren heller utan får spraya nån dag med fint väder och ställa alla ute i trädgården, som dock inte är så stor - dessutom bor råttorna i en stor voljär som inte kan dras ut på gräsmattan hur som helst utan hamnar nån meter från dörren bara. Funkar det när man vädrar eller kan råttorna fara illa av det? Resten av djuren kan jag som tur är ställa längre bort iaf, men med råttorna går det inte...

Sv: Radar och husdjur

Står det inte på burken då?

Lägg ett täcke eller en filt över råttburen? De andra är väl mer skyddade iom att deras burar är plastlådor i olika modeller?

Det vete sjutton, har ingen Radar hemma än. Litar inte helt fullt på burken heller, man vet ju aldrig. Väntar gärna ett tag extra för att vara på säkra sidan, samtidigt tvivlar jag på att det står hur nära dörren några råttor kan vara vid vädringen :D Lägger jag en filt över så drar de bara in den i buren :p

Nae, har 3 dunaburar och 2 plastlådor som används, övriga är gallerburar och ett akvarium. De är det ingen fara med dock, det är inga jätteburar utan kan lätt bäras iväg längre bort i trädgården. Enda buren som kan bli bökig är marsvinsburen men det löser jag simpelt med att plocka isär den och låta grisarna traska runt i uteburen under tiden :laugh:

Flytta iväg med triopsen bara. Vattenlevande och blötdjur löper störst risk att avlida pga radar. Skaffa klister remsor istället, även om det kanske inte är så kul att se de sitta och sprattla till de inte orkar mer. Men de fungerar och skadar på samma gång inte små familjemedlemmar.

Men en sån där insektslampa då, som drar till sig flygfäna med ljus, och de bränns upp på nolltid? Lite dyrt kanske, men du får se det som en investering. :)

Jag har inte råd att investera i sånt förrän efter sommaren... :(
Fast det är nog bra, jag skulle inte kunna låta bli att peta på den :o

insekts lampa kostar under 100 lappen på Jula/biltema osv, mina kosta runt 50 lappen, har väll vem som helst råd med:idea:

Åfan, billigare än mitt gamla strömförande tennisracket ju :eek: Fast det faktum att jag kommer vara och pilla på den förstör fortfarande :D

ginnies: Jag stal min gamla flugsmälla som blivit kvar hos mamma igår :D Kan säga som så att det kryllar av fluglik lite här och var nu :devil:

Haha inte bara jag som har fluginvation!:D

Använd flugsmällan flitigt!
Strunta i radar, känns onödigt.. :crazy:

Köp en billig insektslampa som varit på förslag tidigare, men köp även sånt där fint nät som man sätter för fönsterna för att hålla de små rackarna ute. Det blir fort äckligt i värmen med flugor i djurburarna. :crazy:

Har du inte råd med nät och insekts laqmpa, får höger(vänster) armen jobba. :D

En äldre man som jag känner har en riktigt redig fluglampa och där surrar det bara till så finns dom inte mer, ibland börjar de tillomed småbrinna, blir en liten eldlåga som försvinner på någon hundradels sekund. Dom funkar skitbra. :love:

Köp en billig insektslampa som varit på förslag tidigare, men köp även sånt där fint nät som man sätter för fönsterna för att hålla de små rackarna ute. Det blir fort äckligt i värmen med flugor i djurburarna.

Har du inte råd med nät och insekts laqmpa, får höger(vänster) armen jobba.
Nät för fönstren gör ingen nytta för mina fönster går inte att öppna :D Det enda jag kan öppna är "balkongdörren" (ehm, jag har ingen balkong, men trädgårdsdörr låter så konstigt :p) och där vore det bara omständigt med nät för jag springer fram och tillbaka så mycket när marsvinen är ute :laugh:

Jag har nästan utrotat min fluginvasion för övrigt, är bara nån enstaka fluga kvar :devil:

Men sluta pilla, människa! ;)
Sätt den högt så du inte kommer åt den.
Men jag är nyfiken på hur det känns ju :angel:

En äldre man som jag känner har en riktigt redig fluglampa och där surrar det bara till så finns dom inte mer, ibland börjar de tillomed småbrinna, blir en liten eldlåga som försvinner på någon hundradels sekund. Dom funkar skitbra.
Håhå, små eldsvådor blev det av mitt tennisracket ibland också när nån liten mott kom för nära. Fast det luktade mest illa... :p

Jag har inga flugor inne.
Hur i herrejösses klarar ni av att sova med en fluga i rummet?
Man gömmer sig under täcket och sätter på musik :D

Jag är väldigt värmekänslig men har levt med plåttak och stekhet värme på nätterna hela livet - även på vintern - så jag är nog härdad :angel: Och nu har jag lägenhet på bottenvåningen i ett litet höghus, så jag slipper plåttaket som bara höjer värmen och det blir ju förstås inte lika varmt då :banana:

Ett trick är fö att vända på täcke och kudde när det blir varmt också så man har den svalare sidan mot sig :D

jag kommer ihåg när farsan blev sur för att han aldrig lyckades träffa flugorna med flugsmällan...

fram med damsugaren:devil:

:rofl::rofl::rofl::rofl::bow::bow:

Dammsugaren blir ju ännu svårare :eek: :p

Men jag är effektiv iaf. Visst missar jag ibland, men inte är det många flugor kvar inte :devil:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
1 064
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Det här är en fristående fortsättning på min tråd om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, är numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 310
Senast: Otherside
·
Katthälsa Mina 2 puckon levde sina liv som innekatter i Ungern, sedan jag plockat in dem från gatan. De trivdes bra med det, stor lägenhet och...
Svar
6
· Visningar
1 025
Senast: Marvin
·
Övr. Djur Skulle behöva spruta lite Radar på rummet, har fått in en massa flugor som vägrar låta mig vara ifred :devil: Kruxet är väl bara alla...
Svar
17
· Visningar
1 251
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama