Råd vid borstning & kloklippning

KisseNova

Trådstartare
Nu är mina ideer slut.

Jag har en katt som bde morrar och vräser när hon borstas och klipper klorna. Jag har testat att ha henne liggandes i knät medan jag borstar men hon blir ändå arg. Att kamma magen är inte ens att tänka på för det är en tillräckligt kamp att få borsta resten av kroppen.

Hon är jättemysig och social när hon slipper dessa 2 saker så tror inte att hon har ont utan bara att det är en dum ide som hon kommit på.

Sv: Råd vid borstning & kloklippning

Men gör det nåt om hon morrar och väser, då? Vår katt gillar inte heller att få klorna klippta eller bli borstad, men så är det nu en gång att vara katt att man blir borstad och klippt ibland. Jag försöker vara lite kvick när jag gör det iaf, eftersom hon uppenbarligen inte gillar det.

Jag låter henne vara kvar på golvet.

Hon ligger platt på magen, jag står liksom på knä över henne och hon ligger då mellan mina ben :o äh ni fattar. Då kommer hon varken bakåt eller åt sidorna och frammåt är ju jag med klotången. Funkar jättebra, fast hon är arg så det ryker men hon ligger i alla fall still. För mig tar det lite extra lång tid med för hon är lurvig om tassarna så klorna är lite svåra att hitta :) och mina läsbrillor för näravstånd är jag så ny med så jag får joxa med ögoninställningen med.

Samma sak gör jag vid borstning. Ena handen stoppar katten från att fly och den andra borstar.

Nu har jag bara en katt och jag har inte några problem med att stå på knä, så jag tyckter att det är lättast för mig att hålla till på golvet.

Sätter mina i knäet och klipper. Bara gör, sen lite xtra klapp på favoritstället innan jag släpper. Men jag gör bara klorna på framtassarna när jag är själv (tar max en minut för alla tre totalt) och så gör jag baktassarna när jag har sällskap, lättare så.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har hand om en väninnas hund medan hon själv är utomlands. Hunden i fråga är en chihuahua, 5 år gammal. Har själv en ettårig...
2
Svar
23
· Visningar
4 030
Senast: Nirvana
·
Däggdjur Jag försöker borsta men hans päls är väldigt statisk nu så den tovar ihop varje gång jag borstar och jag har på senaste tiden gett upp...
Svar
14
· Visningar
3 267
Senast: Rizzie
·
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 520
Senast: Lilahnee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar