G
gamlarutan
Jag har aldrig haft katt men nu har maken och jag köpt 2st långhåriga kattungar. De kommer hem om ca 2 veckor och jag vill förbereda mig så mycket som möjligt.
Vi är vana djur ägare då vi har både häst och jakthund men lite nybörjare på kissar.
Bortsett från vanligt hyfs och vett så letar vi lite goda råd!
Vi kommer att vänja kissarna vid hemmet först ett par dagar innan vovven får komma hem. Han är snäll och kattvan. (Dagmatten har katt)
Sedan tänkte vi sätta upp en grind till det rum kissarna har säng och lådan i där de kan passera genom spjälorna men inte hunden. Så de kan gå undan.
Vi skall köpa en sov/klös möbel där vovven inte når dem också.
Men vad mer skall vi tänka på? Mat, sand sort, kamma/bada, klippa klor , ut och gå i sele mm?
Alla förslag och råd är välkommna!
Vi är vana djur ägare då vi har både häst och jakthund men lite nybörjare på kissar.
Bortsett från vanligt hyfs och vett så letar vi lite goda råd!
Vi kommer att vänja kissarna vid hemmet först ett par dagar innan vovven får komma hem. Han är snäll och kattvan. (Dagmatten har katt)
Sedan tänkte vi sätta upp en grind till det rum kissarna har säng och lådan i där de kan passera genom spjälorna men inte hunden. Så de kan gå undan.
Vi skall köpa en sov/klös möbel där vovven inte når dem också.
Men vad mer skall vi tänka på? Mat, sand sort, kamma/bada, klippa klor , ut och gå i sele mm?
Alla förslag och råd är välkommna!