Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Idag ska jag ta emot min första häst! Jättepirrigt.Stackarn kommer ända från Skåna till Stockholm (13 timmars transport).
Vad bör jag först göra vid ankomst?
1. Visitera
2. Sköt
3. Fodra?
eller bör jag leda runt honom en stund så han får röra sig lite?
Jag skulle nog leda runt hästen lite grann precis när den kommer.
Dels för att ge den en chans till att få se sig omkring och dels för att få sträcka på sig efter resan.
Sedan skulle jag ställa in den i boxen (har du en stor box är ju det bra) så den får "landa" lite.
Ge den lite hö och låt den få lugna ner sig och känna sig hemma.
Låt den vara ett par timmar och ge den sedan en ordentlig rykt och en lite mysstund.
Släpp ut den först i morgon och under uppsikt.
Lycka till och jag hoppas du låter oss få se hur den ser ut så småningom
Oj oj vilken bamse. Jag tycker min är i största laget 1,60. Har sett en grand priex ? häst som mätte 1,81 i mankhöjd och den var jättestor. Hur lång är du själv ?
Håller med om mottagande : Leda runt, hö i box, pyssel sen ut imorgon.
Häftigt att få hem en ny häst, Lycka till !
Hästmänniskan
Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Hundavel & Ras För vissa raser, kanske. Men som jag skrev tidigare, jag har åtminstone hos boxer sett ganska stor variation inom en och samma valpkull...
Ekonomi & Juridik Ja men verkligen.
En av mina förra åkte jag av pga något som jag inte såg, krossade två ryggkotor. Världens snällaste häst, men om han...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.