Jag har en 5 åring som jag började hoppa in i april i år. Vi startade en 60 cm clearround i slutet på maj och hon hoppade lugnt och villigt och ganska balanserat. Sedan har vi under början på hösten tränat för en instruktör och det har gått frammåt hela tiden, vi har hoppat mkt lågt och tränat styrka på studsserier och sånt. Vi har hoppat ca 1 gång i veckan under hösten. Plötsligt började hon vägra och bete sig dumt och vi märkte att hon hade problem med vargtänder, tills jag fick tid för att dra ut dem så red jag på hackamoore men ingen direkt hoppning förrutom i skogen lite grand.
Nu skulle jag ta upp hoppningen igen och hon hoppar som en kråka, jämfotahopp och ingen bjudning alls. Kommer knappt över 50-60 cm
Kan hon ha tappat så mkt på några veckor? Pälssättning? Smärta?
Vi skulle ha startat en 80 cm clearround nu på lördag men nu känns det hopplöst. Jag vet inte om jag ska ställa av eller träna mer....
Har ni några goda råd att komma med?
Nu skulle jag ta upp hoppningen igen och hon hoppar som en kråka, jämfotahopp och ingen bjudning alls. Kommer knappt över 50-60 cm
Kan hon ha tappat så mkt på några veckor? Pälssättning? Smärta?
Vi skulle ha startat en 80 cm clearround nu på lördag men nu känns det hopplöst. Jag vet inte om jag ska ställa av eller träna mer....
Har ni några goda råd att komma med?