Råd inför hundköp, ang bur m.m

L

lie

På lördag så ska jag åka och träffa min blivande hund, om allt går bra. Det är en golden på 7 månader:laugh: Ska jag ha henne i en hundbur under bilresan eller vad föredrar ni? Och vilken storlek på mått brukar det då vara för en golden? Jag har en 9 årig goldentik och det ännda negativa är väl att de inte ska gå ihop. Är det bäst att ta med min gammla hund, så att de får träffas hos henne? Eller ska man låta de träffas här hemma? Tacksam för svar/ en lycklig " nybliven " hundägare.

Sv: Råd inför hundköp, ang bur m.m

Jag skulle nog ha tagit med tiken dit o se så dom kommer överens. Är nog lättare att ta hem unghunden också om dom har träffats innan än om du bara skulle komma in med henne till den gamla hunden. Hoppas det går bra! :)

Okej tack:) Men är det ingen som kan svara hur stort mått man brukar ha till golden? Är det stor bur lr medium eller hur vet man?

Vilken typ av bur är det du har?
Jag köpte en Dogman storlek näst störst men den växte min vovve ur:o Hon är ca 58 hög och väger 33 kg i dag!

GRATTIS till vovven !!:bump::banana::bump:
Glömde ju det:o

TACK! Jag längtar så fruktansvärt mycket tills på lördag! Jag har ingen bur utan jag letar på blocket och hittar jag ingen så får jag väl köpa en i djuraffären. Men det är super svårt att veta vilken storlek. Man vill ju varken ha för stor eller liten.
Hade ni haft eran 7 månaders i bur lr lös i bilen om ni hämtade den för första gången?

Hade ni haft eran 7 månaders i bur lr lös i bilen om ni hämtade den för första gången?

Beror nog på vad hon är van vid. Men jag har ingen bur så det hade det inte blivit iaf. Antingen bak bakom gallret om hon är van att åka bil eller på golvet vid framsätet. Är hon van vid bur så är nog det det bästa, men om hon inte är det så skulle jag nog inte slänga in henne i en bur det första jag gör.:)

Okej, jag ska fråga uppfödaren när jag ringer på fredag:)

Hur har det gått för er?Gick det bra att släppa igop hundarna?

När jag hämtade min hund så tog jag inte med familjen äldre tik, dem fick träffas utanför gården och leka lite och sedan fick dem göra upp sitt inne i huset, nu fungerar dem kanonbra tillsammans :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka