Rabatt-frågor

Silver Girl

Trådstartare
Jag har nyligen flyttat till en lägenhet med liten täppa, där jag vill göra lite ändringar. Dock vet jag inte så mycket om trädgårdsskötsel, så jag hoppas någon här kan hjälpa mig.

Jag har en rabatt jag vill så igen till gräsmatta. När ska man göra det? Går det att göra nu eller bör man vänta till våren?

Jag vill ha vårblommor (snödroppar, krokus eller liknande) i en annan rabatt. Har förstått att lökarna ska planteras i slutet på sommaren/början på hösten. Men när menas med det?

Sv: Rabatt-frågor

Att förstöra en rabatt för att göra gräsmatta av den är för mig hädelse, så det avstår jag från att svara på...

Krokusar, snödroppar, värstjärna, porslinshyacint m.fl kan med för del stoppas ner i gräsmattan istället för i en rabatt. De blommar före allt annat och sedanär det bara att klippa ner dem tillsammans med gräset när det blivit dags att klippa.

Den sortens lökar är höstlökar och bör finnas i handelsträdgårda och hos nätbutiker snart. Du kan plantera dem tills frosten kommer.

Sv: Rabatt-frågor

Lökarna går bra att stoppa i jorden fram tills tjällen sätter sig. Jag planterade krokus och tulpaner i oktober/november förra året, men det beror ju på var man bor och hur hösten/vintern är.

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
931
Senast: Fiorano
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 071
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 743
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar