Rååd tack!!

B

Brutta

Nu börjar jag tröttna på att min katt har lite problem med att finna sin låda i bland :devil:

Han är nu tre år.. o ända sen han va under året så har han fått för sig att min sons säng är ett förträffligt bra ställe att kissa på!! :mad:

Där jag bodde förut så hade jag sonens säng i samma sovrum som mitt.. o då blev det kattförbud i sovrummet efter ett tag.. o jag va ganska hård med att visa att han inte va välkommen in dit, det funka ganska bra men visst hände det att jag glömde stänga dörren då jag åkte bort o han smitit in där o kissat i sängen.. igen!

Nu har jag flyttat o sonen har fått eget rum.. ny madrass o ny botten för att det inte ska finnas nån lukt som lockar honom dit iaf.. är lite svårare att hålla reda på dörren o att han inte går in där.. såå.. nu har han kissat där inne ett antal ggr på bara några månader.
Funkar att tvätta madrassen jag har nu i hyreshusets stoora maskiner.. men sen när jag ska flytta.. planerar att flytta till hus, så kommer ju inte detta att funka längre.

Kom in i morse o kände det på en gång.. o såg på katten att nu har han varit där igen.. när jag kom ut från mitt sovrum så rusa han som en galning från hallen o under soffan.. gör han aldrig annars.. förutom då han varit i sonens säng.. alltså borde han ju känna på sig att han inte får va där o kissa??

Såå.. nu vill jag ha alla tipps jag kan få.. saken är den att det är sonens katt.. o jag har ganska nyligen varit tvungen att avliva våran hund som vi fortfarande sörjer.. vill inte gärna ta bort katten oxå.. men kan ju inte ha kvar honom om han inte slutar heller.. blir lite väl dyr i längden :crazy:

Funderar på att kastrera han, måste det iaf om vi ska flytta o han ska bli ute katt.. vill inte leva me att han blir pappa åt massa stackare som inte får några hem o hamnar på soptippen eller nåt.
 
Sv: Rååd tack!!

Du har en okastrerad katt och undrar varför den kissar inne :crazy: ? Du skulle ha kastrerat honom från början. Nu är det risk att hans beteende blivit en vana.

Men kastrera honom och var under en lång period MYCKET noga med att han inte kommer in i rummen där han brukar kissa i sängarna. Lägg plast över sängarna om han ändå kommer in där.
 
Sv: Rååd tack!!

Jag har haft katt förut som inte har kissat inne.. o varit okastrerad.. så ja.. varför skulle han behöva göra det?

Men jag hade tänkt kasterar han för ganska länge sen igentligen.. men d funka ju ganska bra innan vi flytta nu.. o sen har jag en pojkvän som tycker d e såå hemskt att man ska kastrera.. vad det än är.. ;) Att jag tjatat om detta är för honom ofattbart.. att jag är manshatare o skulle vilja kastrera alla av manligt kön i hela världen :smirk:

Så jag har haft en liten kamp här.. så vill ändå veta om det kan bero på nåt annat oxå.

Har lovat sambon att forska i ämnet.
 
Sv: Rååd tack!!

Risken att han ska kissa inne är mycket större om han är okastrerad. Fertila hankatter strilar och det luktar f*n.

Din pojkvän får skärpa till sig, han kan rimligen inte vara så fånig att han säger det där på allvar. Katter som inte används i avel ska naturligtvis kastreras. Du kan inte släppa ut en okastrerad katt, han tillverkar mängder av kattungar som riskerar bli förvildade (precis som du själv är inne på).
 
Sv: Rååd tack!!

E rädd att han är helt allvarlig i sin diskution.. men då har han inte vuxit upp med djur som jag har.. man ska inte kastrera några djur.. o varför kasterar man alltid hingstar o inte ston osv.. menar att d är att brista i respekt mot djuren.. typ.. men som sagt han är inte så insatt heller, men så vill jag ju gärna att vi ska vara överens o att det inte blir nåt man ska bråka om dårå.

Jag skulle aldrig släppa ut vare sig en hon eller han katt okastrerad.
O har även kastrerat min hund tidigare.. pga översexuallitet o revirmarkering inne.

Men det är många som ifrågasätter kastrering av hundar har jag märkt.. tycker d är lite konstigt då jag sjelv lever i tron att hanhunden får ett lugnare liv om han slipper hetsas upp av löptikar stup i kvarten om han ändå aldrig ska användas i avel..

Så även andra djur så klart.
 
Sv: Rååd tack!!

Sådär gjorde min hankatt innan. Mitt råd är att strunta i vad sambo säger och kapa dem ( nu pratar vi om katten! :p )

Min slutade att kissa i sängen omgående.

Lycka till!
 
Sv: Rååd tack!!

Precis så gör min honkatt (steriliserad) så det beror uppenbarligen inte alltid på att det är en okastrerad hankatt. Blir tokig på henne. Det jag gör är att hålla sovrumsdörren stängd alltid vilket man glömmer ibland och vips är hon där. Skulle vara mkt trevligt att få ett råd av någon som lyckats få bort detta beteende hos katt så att man kan ha dörren öppen igen.
 
Sv: Rååd tack!!

Fråga sambon hur kul han skulle tycka det var att vara konstant kåt, aldrig få göra nåt åt det och ha en ständig lust att revirmarkera saker? ;)

Säg åt sambon att växa upp, inse fakta och kastrera katten!
 
Sv: Rååd tack!!

Har precis kastrerat min herre som gärna kissade i soffan innan, nu har det inte kommit en droppe där på dessa 2 veckor :D han går så fint i lådan! Han har dock "tillverkat" 3 kullar varav 2 fortfarande ligger i magen :love:
Kika på honom och nya hanen på:
http://medlem.spray.se/merlynlindahl/
:love:
 
Sv: Rååd tack!!

Diskutionen har kommit upp flera ggr.. o vi blir nästan osams om saken :smirk:

Jag har vinklat frågor o förklarat på såå många sätt.
Men han vill som inte riktigt varken hålla me eller lyssna på förklaringar.. han har lixom bestämt sig.. skulle tro att han känner sig hotad sjelv på nåt vis..

Men han fegar lite o säger att det är ju min katt.. så jag kan ju göra som jag vill me den.. så kan ju han få sura om saken sen när det är jag som ensam har valt att kastrera. Så jag försöker ju att vinkla det så han ska va me på saken.. för då kan man aldrig hoppa på mig sen :angel:

Så jag sa att han fick bestämma.. men icke.. men gav mig inte o tvingade fram ett svar.. att jag skulle ha en lösning av han.. o d nu.
Han ville ju inte köpa ny säng hela tiden.. o han kunde ju inte se till att dörren va stängd hela tiden då sonen kommer till oss på natten o lämnar dörren öppen osv..

Till slut så säger han väldigt surt.. "ja men ring veteriner fan då"..
Det verkar ju inte finnas nån annan utväg.. o han vet att katten inte får gå ut utan att kasteras heller.. o det vill han ju när vi flyttar till landet.. såå.. han fick till slut ta det TUNGA beslutet.. :D :devil:
 
Sv: Rååd tack!!

Sen kan han ju även tycka.. att då kunde vi ju köpa en honkatt o ge henne p-piller så hade hankatten nån att ha skoj me. Så funkar det ju för oss.. :smirk:

Men jag vill ju som inte gärna ha en katt till..
 
Sv: Rååd tack!!

Men jösses, skit i karln och kastrera katten. Det är ju ändå inte hans nötter som ryker :devil: . Du lär ju i vilket fall som helst inte få ordning på sängkissandet så länge katten är okastrerad.

Min gubbe var precis likadan när vi skulle kastrera hunden, men han inser nu efteråt att det var helt rätt.

Karlarna identifierar sig alldeles för mycket ;). Första gången jag förde kastrering av hunden på tal förde gubben omedvetet upp händerna och skyddade sitt eget skrotum :rofl:
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
4 371
Senast: Kaching
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 331
Övr. Katt Jag funderar på att ta ut min 11 åriga katt i sele. Han är innekatt sedan hela hans liv förrutom tre sommar då jag bodde i stuga på...
Svar
14
· Visningar
1 481
Senast: Caoimhe
·
Skola & Jobb hej. funderar lite jobbrelaterat o vill kolla med er bukare fall ni har några kloka inputs ☺️. är situationen jag varit sjukskriven...
Svar
6
· Visningar
1 816
Senast: vtok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp