Jag har inte sett dokumentären än men ser inte riktigt problemet med att ge rå kyckling till hundar. De resistenta bakterierna kommer inte påverka hunden negativt förrän den måste behandlas med antibiotika av "rätt" sort. Självklart är det INTE bra att vi får fler och fler resistenta bakterier i världen men som jag förstått det är det störst problem för dem som arbetar med djuren och inte för dem som äter dem.
De resistenta bakterierna kan enbart konkurrera med hundens normalflora om den gynnas av sina resistensgener och det är om behandling med den sortens antibiotika som bakterier är resistent mot sker. Sker inte det kommer de att försvinna efter hand eftersom det då är en nackdel för bakterien med "extragenerna".
Det har gjorts och görs kartläggningar av problemet med resistenta bakterier i kött. Lite om tidigare kartläggningar kan läsas här:
http://www.sva.se/om-sva/publikationer/antibiotikaresistens/svarm-rapporter
Jag skulle snarare i så fall sluta ge kyckling på grund av att jag anser att det är fel att använda antibiotika förebyggande än på grund av rädsla för att mina hundar skulle bli sjuka men då spelar det ju ingen roll om det är färskt eller värmebehandlat i torrfoder.