Quick Pay med franskt blod?

Conversation Piece

Trådstartare
Jag blev en aning förvånad över den här artikeln på travavl.com; http://www.travavl.com/nor-art-quickpay.htm

Är det bara jag som har fått lära mig att Quick Pay inte har varit särskilt lämplig att korsa med franskt? I min värld har det varit så att Quick Pay lägger hästar med en hyfsat stor, kraftfull aktion och att det inte passat med de franska.

Jag har ju kunnat läsa statistiken förr, men är det inte fortfarande så att det bredden av bra avkommor med korsning QP+franskt på olika sätt saknas? Jag får ett annat intryck av artikeln.

Sv: Quick Pay med franskt blod?

Jag har inte träffat på så många Quick Payare men de har ju rykte om sig att vara, som du säger, stora och ha en maffig gång. därför borde de ju rent teoetiskt:angel: inte vara en bra match med franskt.
Spännande att höra vad andra tycker

Jovisst, men det är ju bara en häst och Icora är ju en märr utöver det vanliga.

Och jag har kunnat se topparna med franskt blod förut, det jag undrar över är hur det ser ut med bredden.

Nej, jag förstår.
Men jag vet inte hur stor del Franskt man avlade på
för 25 år sedan
jag tycker faktist att det ser bra ut
och med dagens Franska blod, tror i alla fall
jag att det hade kunnat bli hur bra som helst

Som jag fått det berättat så fick QP det allra bästa materialet av de svenska hingstarna. Men vad det innebär med dagens mått vet jag inte förstås.

Undrar vad det har varit för typ av märrar som är mödrar till de lyckade exemplen på QP/franskt? Kanske är det så att det blir en hit om märren inte är av den stora, tunga modellen med stort steg?

Men min egen QP-märr hade ju det där stora, kraftfulla steget. Och det har gjorts ett försök med Gobernador - det blev ett hus!

Eller så är det där om att QP inte ska korsas med franskt bara ännu en av alla sanningar som inte stämmer...

Eller så är det där om att QP inte ska korsas med franskt bara ännu en av alla sanningar som inte stämmer...
Det tror jag!
det är nog snarare så att det har varit dåligt franskt som ingen annan hade lyckats bättre med
jag har sett många fina vinstrika Tiburare t.ex
bara 2 st. ostartade efter Tibur!
En enda avkomma till fakiren som väl blir smått ibland!?
Det var Victory (Icora var väl liten)
Han har lyckats bra med Toreador II
och Pluvier III
Om det blir blandat med Train Bloc och dom andra
kanske inte är så konstigt
totalt c:a 20 st ostartade med blandat franskt,
dom flesta kommer ingen ihåg längre
Men vad är det för fel på stort, bara det blir bra :D
Hoppas att din blir det.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur