quarterhingstar!

A

Amia

e det nån som har nån avkomma efter dessa hingstar, isåfall hur e de i temperamentet, lynnet, m.m.?

*okies catalyst
*colonel jay jay
*mr poco shotch
*two bit tony
*painted smoky

Hej!

Jag hade en vallack efter Colonel Jay Jay. Han var jättetrevlig, lugn och sansad. Jag började att rida in homon själv och allt gick finfint. Tyvärr blev han skadad och jag var tvungen att ta bort honom innan vi hade kommit igång riktigt - men han hade antagligen blivit en bra häst.

/s

Hade också en valack efter Colonel Jay Jay. Han var mysig, snällaste häst jag träffat!! Var dock lite fånig, kunde få för sig att vara rädd för sadeln, en sten eller annat.
Hade en skada så jag har gett bort honom.

oki, jag har jobbat i det stallet där colonel jay jay och de andra hingstarna står men colonel jay jay hade de fått ta bort ca. 1 månad innan jag kom för han var gammal och sjuk!! men i huset där hans ägare bor så finns det MASSVIS av priser och rosetter som colonel jay jay har vunnit!!

Har bara sett en avkomma efterr Okies Catalyst, ett helt underbart litet sto med bra huvud.

Min 4-åring har Two Bit Tony som morfar, vet ingenting om den hingsten och kan därför inte säga så mycket om hur lik honom hon är, men hon har ett kanonpsyke och jag tror att honkommer att bli riktigt bra.

Avkommor efter Coronel Jay Jay finns det många, av mycket skiftande utseende/kvalite tycker jag...

Malin

Vad har din 4-åring för stam?? vem är pappa och mamma??

Kitty Nilsson har ju en avkomma efter Colonel Jay Jay, Doconel Jay Jay, och den har ju gått jättebra. Liksom Johan Svenssons "gamla" Colonel Oliver Pine som nu tränas av Conny Nilsson. Båda verkar trevliga och har skött sig.

Monke :)

Hej! jag har själv ridit oliver och anser att han är en väldigt mysig häst, han står tyvärr inte hos conny just nu utan är i en ridskoleverksamhet.

det e visst många hästar med Colonel i släkten!! E det igen som vet nån avkommor till de andr?

Jag tror att min kompis häst är efter Two Bit Tony men är inte säker. Jag skall kolla.
Om så är fallet är han jätte trevlig och ser trevlig ut.

Monke :)

Hon är efter Coco Skunk och mamman heter Peppys Dee Calbar (e. Two bit Tony)

Malin

Liknande trådar

Western Hej jag funderar på om ni kan lite om denna/dessa hästar. Jag vill veta hur dessa hästar var i lynnet osv. Om de är nån som har koll...
Svar
13
· Visningar
1 278
Senast: trond kalle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama