Quarter & paint

A

Anna_Karin

Quarter & paint

Mitt sto som är reg qh. Hon har en fläck inder magen. Kan hon regas som paint också eller hur funkar det. Har kollat på en ursnygg hingst till henne och han är både paint och quarter. Vad händer med hennes föl om den får fläckar? Blir det automatiskt en paint då? Men det kan inte blir tvärt om om jag förstått rätt. Alltså om mitt sto hade varit en paint och betäckt med en qh och fått ett föl utan fläckar.

Vill bara räta ut en del frågeteckan (?)

Tacksam för svar,

Anna_Karin

Re: Quarter & paint

En paint utan fläckar blir en paint breedingstock.

Går det vita igenom så att hon är rosa i skinnet och diametern på den rosa fläcken är större än 5*5 cm är hon felreggad, borde varit paint istället.

paint + paint som får fläckig avkomma = paint enfärgad avkomma = breedingstock

Paint+Qh som får fläckig avkomma = paint enfärgad = breedingstock

QH+QH som får fläckig avkomma= paint enfärgad = QH

Vet att AQHA har ändrat på sina regler om för mycket vitt men har inte läst in mig på det riktigt ännu, men såhär var det förut iaf...

Malin

Det finns många hästar som är dubbelregisterade eftersom reglerna löper lite omlott. Raka bort håren och gör som hotrodder sa, titta efter om huden är rosa. Är den det så mät och jämför med reglerna för paints. Kanske kan du registrera som paint också.
Fördelen med det är ju att du kan tävla på paint-tävlingar också.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 632
Senast: Shaggy
·
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 260
Senast: Masse
·
Avel Hej, Vi börjar runda ner valet av hingst till vårat hannoveraner sto till antingen 2020 eller 2021. När man är inne på tex. Lövsta och...
Svar
4
· Visningar
1 416
Senast: Långnos
·
Avel Hejsan! Jag börjar få misstankar om att mitt sto kan vara betäkt, jag har en snart 3 åring som vi ägt i 10 månader och hennes mage är...
Svar
14
· Visningar
4 288
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama