Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Quarterhästar, Engelska fullblod och Fullblodsaraber tävlar inte i samma klasser eller samma distanser.
Quarterhästen är den snabbaste på korta sträckor, fullblodet är mer uthållig på längre distanser och fullblodsaraber, där snackar vi DAGAR av uthållighet. Passar alltså bra som distanshästar.
Att korsa dessa hästar får man säkert fram en uthållig häst men jag vet inte om den får tävla (mot andra renrasiga hästar).?
Jag har paint-hbl..
Skulle vilja säga stabil o lättlärd rätt seg o men jag tror inte att han hade passat för galopp..
Alldeles för grov,inte det tempot i honom.
Jobbar i USA nu. Har fnns ett antal quarter/fullblodskorsningar, jattefina, nagra at fullblodshallet och en del av lite tyngre quarterhasttyp. Men galopp? Visst ar dom snabba, men far ju inte tavla i quarterloppen, och inte star dom sig mot en renrasig fullblodsgalloppor.
Köpte mig ett sto (kbl travare) dräktig med en quarter, det resulterade i ett kanonfint föl! Du ser inte nordisen i henne...... och ett jäkla tryck i bakbenen vid galopp!!!
Hon ser helt ut som en quarter med mycket resning.
Skulle inte tveka att göra om kombinationen fastän det inte var mitt val från början!!!
Nu kan ni se bild på min Quarter korsning på min nya hemsida!
Bortse från hennes uppdrivna kotor,,,de har gått tillbaka, hon hade bara en väldigt kraftig tillväxtperiod. Men SNYGG é hon.
Ekonomi & Juridik Ska kunna rida ja, men nytt ställe och blåst på det kan ju påverka att hästen var mer spänd än vanligt. Speciellt om den stått i utebox...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.