Qualisys , shockwave , equiterapeut, laser

Mimmi_Babiana

Trådstartare
Skulle behöva hjälp att reda ut skillnaden på detta.

Vår häst har en oförklarlig väldigt liten hälta i höger varv och är utredd grundligt i flera omgångar på klinik. Han är även lite stel i höger sida i samband med tömkörning. Vi börjar komma så långt nu att de är dags för att låta någon annan titta på honom. Det finns en Equitetapeut bara ett par timmar bort med gott rykte. Hon ska använda sig av bland annat laser. En annan klinik erbjuder Qualisys, shockwave och akupunktur. Men hur skiljer sig Qualisys och shockwave jämfört med laser och akupunktur?

Qualisys är ett sätt att mäta hästens rörelser, inte en form av behandling. På min häst så användes det för att hitta en hälta som inte var synlig för ögat.

Laser jobbar med ljus och värme, Shockwave är vibrationer och akupunktur är nålar. Alla sakerna används till olika saker av problematik.

Liknande trådar

Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 455
Senast: Liten
·
Hästvård Till att börja med,veterinären är inkopplad! Min häst druttade omkull ordentligt i hagen i senvintras,var inge halt eller något efter...
2
Svar
36
· Visningar
9 140
Senast: Fibusen
·
Hästvård Om ni orkar läsa det här så :bow: Mitt sto har problem av och till med ryggen efter att vi red omkull i jan -05. På senare tid har...
Svar
8
· Visningar
1 173
Senast: Carolrita
·
Hästvård Hej Har tidigare skrivit om min häst här som haft problem med hälta i vä fram. Hon är behandlad i hovleder fram (juli/aug), är...
Svar
8
· Visningar
1 185
Senast: bapro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama