lisahjelmgren

Trådstartare
Var hittar jag information om Qantas xx? Någon som vet? Qantas var en framgångsrik galloppör på sin tid, hingst och bla far till avelshingsten Krevad.

Tack för ditt svar!!
Jag har ett sto efter Krevad, alltså Qantas som sin farfar, som nyligen fått ett föl. Stoet är av fullblodstyp och jag misstänker att hon har ärvt en del av sina egenskaper samt exteriör från Qantas. Mitt sto är likt sin pappa, Krevad, men är av ädlare modell.

Det vore jätteroligt om du vill lägga in en bild på honom (!), misstänker att mitt sto är likt honom men man kan ju ha fel... Fölet kan ju också ärva vissa egenskaper efter Qantas även om det kanske inte slår igenom lika tydligt hos honom. Har härt att Qantas förvärvat sig väl samt har haft många framgångar som galoppör?!

Tack!!

Jag har en bild på mitt starphotoalbum http://photo.starblvd.net/cezzan . Just nu strular starphoto, det tar en himla tid att ladda ned sidorna :mad: men har du tid TROR jag att han finns på sidan 4!

Om inte så ska jag försöka fixa det i morgon! :)

Vad gäller hans löpresultat tycker jag att du ska maila till Galoppförbundet, adressen finns någonstans på sidan jag länkade till.

Tack snälla!!! Precis som jag misstänkt har mitt sto ärvt en stor del av sin extreriör från sin pappa och farfar. Qantas har samma vackra och uttrycksfulla huvud som min häst. Kul att få se! Bra hingstsida, lade in den bland mina favoriter.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 024
Senast: Piaff
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nästa vecka är det dags för Bruksprovet för de hingstar som ska verka inom SWB-avel. Under en veckas tid samlas hingstägare på Ridskolan...
Svar
0
· Visningar
165
Senast: Gunnar
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka