Pumpa rockardhjul

F

Fjunet

Dum fråga: Vad ska man pumpa sina rockarddäck med? Cykelpump funkar ju inte. Är det på bensinmacken? :o

Sv: Pumpa rockardhjul

Fjunet skrev:
Dum fråga: Vad ska man pumpa sina rockarddäck med? Cykelpump funkar ju inte. Är det på bensinmacken? :o

Hej, är det samma typ av ventil som på din personbil, isåfall finns det små fotpumpar att köpa som passar.
Eller en liten elektrisk kompressor för ca en tusenlapp. Båda typer går att hitta på Biltema, Clas ohlsson eller Jula, eller liknande affär.
Lycka till. :banana:

Har ingen bil :)

Lägger upp några bilder så ni kan se ventilen:

01_orig_SE.jpg

02_orig_SE.jpg

Hej igen, det är precis en sådan ventil jag pratar om, likadan som på bildäck. :)
Dimensionen på dina däck gör att du säkert kan byta innerslangen till cykelslang med cykelventil, för då passar din cykelpump.
Det kanske är det billigaste sättet. :bump:

Men då hade det kanske funkat med en sån här?

"Kompressor med tryckmätare, 12 Volt DC. För pumpning av bildäck etc. Munstycke för gummibåt, luftmadrasser. Nippel för cykelventil samt för pumpning av fotboll. Max tryck 250 PSI. Levereras med 3 meter kabel försedd med propp för cig.tändaruttag. Effektförbrukning ca.8A."

344929_X_2004-06-29_163837.jpg

Men måste man ha ett cigarettändaruttag i närheten? :confused:

Ja det skulle funka. :)
Det finns adapter med klämmor för att sätta på typ bilbatteri om du har ett sådant.

Jag har hjulen i klädkammaren så det blir kanske lättare att bara bära med dem till macken! :D

Ja då kommer ju saken i ett annat läge,gå du till macken. :rofl:

Jag har precis köpt en ventiladaptor för 25 spänn, sen kan du pumpa med vanlig cykelpump.
Annars är macken super ju, men krångligt att skruva av hjulen varje gång, eller om du får lite punka långt hemifrån.

Kniv och lagningsset är alltid bra att ha i vagnen.

/jenny

Hej!

En sån där fotpump är ju bra!
Annars är det väl en ventiladaptor som gäller?
Du kan ju fråga i macken eller en cyckelaffär det kanske bara finns nått enkelt munstycke att byta mellan?
Själv har jag kompressor (elnät anslutning) och det fungerar bra :D

Mvh Lisa

Liknande trådar

Hemmet Hjulet på min skottkärra börjar bli lite mjukt och jag tänker att det är smart att pumpa innan det blir värre! Testade med ett par enkla...
Svar
19
· Visningar
888
Senast: manda
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
978
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Som rubriken lyder. Ska knappa hem linfröolja till mina boys, lutar åt den från Gunnarshögs. Har gett av Eclipse Biofarm å Emin förrut...
Svar
8
· Visningar
717
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka