Rucksack

Trådstartare
Hejsan! Jag är distansnybörjare med en snart 5-årig arabkorsning (läs gatukorsning). Har precis börjat pulsa honom, och jag får det till att han har en vilopuls på 40 slag, vilket ju är ganska högt. I dag pulsade jag honom direkt efter att vi hade varit ute på en tur på 45 min-1 timme, med blandad klättring, lite trav och snabb skritt. Då hade han fortfarande 40 i puls. Det kanske är alldeles normalt, men jag blev lite ställd. Är det normalt, eller är det jag som pulsar som de blinde slåss?

Ingrid

Sv: Puls

Aha, då är jag inte helt ute och cyklar med stetoskopet i alla fall. Tack för svar!

Var ute o red idag o försökte känna med fingertopparna efter puls, men var osäker på vart? Hittade inget..

Mitt lata travarsto, som jag premiärturade på Fornaboda förra året,T50, hade vilopuls vid slutbesiktningen...

min har aldrig haft vilopuls i slutbesiktningen, men å andra sidan ligger hans vilopuls på 26 slag/minut, det kanske har med det att göra?

föresten har man ett sto så kan man ju alltid "földopa" henne, helt enkelt ta föl och så ska den få längre puls, varför eller hur vet jag dock inte!

Mysteriet verkar ha fått en lösning :angel: I dag pulsade jag honom när han precis hade kissat, och då hade han 35 i vilopuls. Så kan det gå!

Liknande trådar

Kropp & Själ Är det någon mer som har lågt blodtryck och låg puls? Hur påverkas ni av det? Har ni lyckats höja blodtrycket/pulsen genom ändrad...
Svar
3
· Visningar
780
Senast: Nevermind
·
Distans Jag är jättesugen på att prova starta distans i sommar, har varit groom några gånger och det verkar så kul! Funderar lite på träning...
Svar
2
· Visningar
2 689
Senast: mackan
·
Hästvård Min shettis drabbades för en vecka sedan av ett kraftigt kolikanfall. Det tog närmare 72 timmar innan hon inte fick återfall. Efter...
2
Svar
22
· Visningar
6 783
Senast: Luleå
·
D
Distans Sitter återigen och tittar på inpulsningstiderna och pulsvärdena från Presidents Cup. De bästa rider i ungefär 25 km/h, vilket är ett...
2
Svar
26
· Visningar
5 277
Senast: neywaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Extremt het häst