B

BJÖRKIS

Har nyligen inskaffat en pulsmätare, en bra uppfinning det där. Ska nu kolla upp pållarnas vilopuls, arbetspuls samt maxpuls, maxpulsen kan jag inte kontrollera förrän i början av nästa månad då jag inte vill gå fort med dem riktigt ännu.
De cantrat nu stadigt 2,4 km 3 dagar i veckan, utan vidare, undrar dock om någon vet vad pulsen bör ligga på efter vi cantrat denna distans?
Kanske ska nämna att det är 3-åriga araber det handlar om.

nyfiken på din pulsmätare! Har du en sån som sitter på under hela passet eller kollar du efteråt? Sen måste jag ju passa på o fråga om pulskurvan ser likadan ut för OX som för XX? För visst har du araber??

Japp, den sitter på under hela passet, är verkligen kalasbra! Köpte även ett elektriskt stetoskop för att kolla vilopuls, den är oxå finnemang!
Om pulskurvan ser likadan ut för ox som för xx vet jag inte, det borde ju vara från individ till individ. Visst har jag små arabisar :bump:

Liknande trådar

D
Distans Sitter återigen och tittar på inpulsningstiderna och pulsvärdena från Presidents Cup. De bästa rider i ungefär 25 km/h, vilket är ett...
2
Svar
26
· Visningar
5 268
Senast: neywaz
·
Distans Frågade på hästvård men inga svar så tar mig friheten att fråga här med, och hoppas att inte moderator böir sur. Jag har (för första...
Svar
14
· Visningar
2 245
Senast: Alexandra_W
·
N
Distans För en tid sedan ställde jag och mitt arabsto upp i en distansritt, T50. Har några funderingar sedan dess då vi blev uteslutna pga att...
Svar
11
· Visningar
2 409
Senast: Nero
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama