nice and happy

Trådstartare
Hundens klo delade sig ifrån pulpan så vi fick rycka bort kloen. Det har sett fint & inte blött förut. Idag så blödde han om pulpan när jag skulle byta bandage... Precis lägst framme på pulpan, såg ut som han skrapat upp lite på pulpan, kan ha hänt när han lekte med brorsan igår kväll (Kan gå ganska hårdhänt till)
I övrigt ser pulpan fin ut, förutom det som kom igår, skadan!
Skall jag bar forstätta linda & byta varje dag?
Hur länge brukar man ha dom i bandage?

Sv: Pulpan...

Min hund har gjort precis så.. Två gånger.. jag tror mitt bandage satt på i 2 dagar.. sen så hade jag en "sko" eller vad man ska kalla det när jag gick ut med honom och gjorde rent den med vanligt Alsolsprit eller Koksaltlösning efter varje utgång.. :) men det läker jätte snabbt.. så fort pulpan slutat "se fuktig ut" asså när den är torr.. då är det inga Problem längre..
:) lycka till

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och min man har en adoptivhund, en staffe, som är fem år gammal och som nästan alltid är världens bästa hund. Vi har bara haft honom...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 365
Senast: mmbot
·
Hundhälsa Först och främst så är en veterinärtid bokad till imorgon kl. 16.00. Jag är tok-orolig och kom inte på något bättre att göra med...
Svar
18
· Visningar
2 900
Senast: em-pirre
·
Hundhälsa För ca 1 år sedan insjuknade Ian plötsligt med ganska kraftiga symptom. Han var slö, kissade och drack mycket och var inte särskilt...
Svar
16
· Visningar
2 809
Senast: MrsScabtree
·
M
Övr. Hund Hej. Jag skall försöka fatta mig så kort som möjligt, hoppas att ni orkar läsa allt! Jag och min sambo skaffade oss, i mitten på...
2
Svar
31
· Visningar
6 748
Senast: Shark
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka