Publiken hyllade Patrik Kittel

Sv: Publiken hyllade Patrik Kittel

Minnet hos människan är kort... Ena veckan uthängd, nästa vecka hyllad för sin ridning.

Minnet hos människan är kort... Ena veckan uthängd, nästa vecka hyllad för sin ridning.

Äsch det är sportskithästen´s åsikt om hur det var, jag förstår inte på mig den tidningens existens överhuvudtaget, den tidningen fyller ingen som helst funktion ....

Jag tror Patrik blev hyllad av publiken för att han är Svensk, och det kan han väl få bli !! Jag tror nog inte man skall läsa in både det ena eller det andra i det här.

Senast ändrad:

Ritten var bra.
Han var den av de tätplacerade som hade sin häst bäst i formen-om man ser till näsans placering och han var hela tiden, under programmets gång noga med eftergifter och att släppa fram näsan i ökningarna.

Ritten var bra.
Han var den av de tätplacerade som hade sin häst bäst i formen-om man ser till näsans placering och han var hela tiden, under programmets gång noga med eftergifter och att släppa fram näsan i ökningarna.

Det var väl därför han blev hyllad då och inte för att publiken stöder hans blue tounge video :confused:

Det var väl därför han blev hyllad då och inte för att publiken stöder hans blue tounge video :confused:

Jag tror det.
Jag upplevde det som publiken till en början när han kom in faktiskt var avvaktande(läs fredagens GP). De började inte alls applådera direkt, utan det tog en, om än kanske liten, stund.

Han var väldigt noga med att släppa fram hästen, inte hålla emot, utan rida mer bakifrån och fånga upp mjukt.En väldigt bra GP-form om man ser till TR.:D

Adelindes häst var ex egentligen sämre i formen, men hade högre kvaliteer på sin mekanik-trots mer bakom.

Ankis häst var alldeles för mkt bakom, hon fick nog avdrag för det också.

Senast ändrad:

Jag skall kolla tv´n i morgon :) Här bor man en halvtimme ifrån Scandinavium men ändå orkar man inte pallra sig dit :D

Kanal och tid? Har dålig TV-koll.:)

Det intressanta? är att topplaceringarna togs av rollade o flexade hästar.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Framgångarna fortsätter för Patrik Kittel vid meetinget i tyska Hagen. På lördagen blev det både en seger och en andraplats för den...
Svar
0
· Visningar
99
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Ridsporten har fått en representant i SOK:s Aktivas kommitté. Patrik Kittel tar en plats tillsammans med sex andra idrottare.
Svar
12
· Visningar
1 257
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Fulla läktare på Stade Equestre och avslutningsdag på femstjärniga Les Internationaux de dressage i franska Compiègne. Då slog Patrik...
Svar
0
· Visningar
81
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Om publiken hade fått bestämma hade han vunnit. Nu blev det i stället en andraplats i söndagens världscupkür för Patrik Kittel som...
Svar
0
· Visningar
193
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama