Provred min nya Torsion idag!

B

Barret

Jag tror att jag har blivit förälskad! För ett par månader sen fick jag beskedet att min älskade Wintec Dressage trycker min ännu mer älskade nordis på ryggraden. Fick rådet att inte rida alls tills jag hittat en ny sadel. Så ut med gamla på annons och börja leta efetr en ny till bra pris (man har ju lite ekonomiska brister så att säga... :crazy:). Till slut, och av en ren slump, ramlade jag in på Torsions hemsida. Började läsa och fick en aha!-upplevelse. Med en sån häst som min (bred över ryggraden och musklar hela tiden om sig) är det svårt att hitta en bra bomsadel. Så jag tänkte: "Vad tusan, kan vara värt att testa iaf". Och nu har jag fått den. Provred min bomlösa Trekking idag och GUD!!! Har aldrig känt min häst så fin, mjuk och avslappnad förr. Traven var en upplevelse (han är ju travare i grunden och tidigare tyckte jag itne alls om den gångarten, för "trippig") och jag kände att jag fick en underbar kontakt med honom. Svävar på små rosa moln just nu... :love:
Fortsätter det så här (e.g att det inte bara är den s.k smekmånadsfasen) så blir jag nog religiös, eller åtminstone sjukt lycklig, för resten av mina dagar... :banana:

Välkommen i klubben! :love:
Jag och hästen är tokfrälsta i vår Barefoot.
Kraftig varmblodstravare med kort och breeeeeed rygg. Hade en Griffin Dressyr förut som passade jättebra till en början men så växte hon ur den... :smirk:

Ut i sadelträsket å leta efter något nytt samtidigt som man var tvungen att sälja den andra (tur att den var lättsåld... :D) och köpte mig sedemera min Barefoot! :love:

Jag avundas dig att din gamla sadel var lättsåld. Min är fortfarande ute på annons efter närmare 3 mån och ett par grova prissänkningar :cry:. Ingen är intresserad av att köpa en beg syntetsadel... *djup suck*. Min stackars mor längtar lika mkt efter att få sålt den där sadeln som jag (det var hon som betalade min UNDERBARA Torsion). Tur att Torsion passade så bra för både mig och hästen annars hade väl mamma fått en hjärtattack lr ngt :). :bump:

Hehe...känner igen det där....pappa som betalade större delen av Barefooten med...slutnotan gick på drygt 7000 och jag fick ut 2000kr på sadeln så ja....resten är pappas förtjänst... :bow:
Föräldrar är bra att ha ibland :love:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka