Provning av western sadel..

A

Athina

JO satt här och funderade lite... det finns ju sånna här "sadel-provare" som man lägger på ryggen och formar efter hästen rygg.

Vart kan man få tag på en sådan?

Jag vet vart man kan få tag på den enkla varianten, som dem flesta butiker tillhandahåller, men dem är sååå jäkla dyra att köpa själv.

Men nu funderade jag ju på den hära större varianten...
ssadelprovare.jpg

ssadelprovareklar.jpg

Och sen så tänkte jag att man kan ju göra en själv... men frågan är bara vad den är gjord i för material.
Tänkte på bly, då det är ganka formbart och måste ju hålla för x-antal provningar fram och tillbaka.

Vad tror ni?

Sv: Provning av western sadel..

Du kan göra en jättefin mall men du måste prova sadeln iallafall så att prova sadeln direkt är mycket bättre.

Jo jag vet, men när sadeln ligger på så ser du ju inte hur den ligger in under.. precis under sätet alltså... och dem ligger emot eller om den är ett jätte tomrum...

Läste i en annan tråd(på utrustningsforumet, ligger högt upp nu) att stebergs i stklm har en liknande som du la ut bild på. Hette skelett kanske, var lite grövre men den forma man också på flera ställen på hästens rygg.

aha.. och dem kunde man köpa eller? För det är ju de jag är ute efter...

vad jag förstår av den tråden så hyr man den. kolla utrustnings tråden o på första sidan där finns en tråd som heter: sadeln passar!!
hon har hyrt en sån, kolla där

Kika in på bonanzawestern.com där har du under web shop->sadlar->sadelprovning....

:angel: OBS ej reklam!! :angel:

Jag vet, jag vet.. men jag ville ha en egen sådan och funderade på att göra en själv om jag inte hittar någo att köpa och undrade liksom vad det kan vara för material som den är i...

Liknande trådar

Hästvård Försöker orientera mig i djungeln mellan barfota och "standardskodd" häst eftersom min häst inte riktigt fungerar inom något av de...
Svar
6
· Visningar
3 357
Mat Jag ska ha hem ett par vänner på middag nästa helg. En av dem är vegan och den andra äter inte gluten. Jag har sedan länge bestämt att...
Svar
11
· Visningar
1 416
Senast: Mabuse
·
Relationer En förälder/vårdnadsperson i det här fallet. Låt mig först vara tydlig med att jag egentligen inte tycker att jag gjort något fel...
2
Svar
30
· Visningar
4 672
Senast: honung
·
Övr. Hund Jag funderade lite på det där. Många i diskussioner slänger ur sig att "de minsann haft hund i 25 år och vet vad de pratar om" Så då...
Svar
18
· Visningar
1 532
Senast: Blandrastik
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka