Provloppssystem som funkar...

Sv: Provloppssystem som funkar...

kl och OT

Vår bana har dessutom videoinspelade provlopp , nytt för i år och det är kul att kolla dom efteråt :D

Sv: Provloppssystem som funkar...

Känner jag att hästen är hur bra som helst kör jag en bra preparé på det hästen behöver träna på och anmäler till lopp! :D Lägger man sig långt bak kan man köra rätt fort utan att få böter. :idea: Och grejen med provloppen är ju att man anmäler till ett med given fart.

Jag vet inte - nu när vi har icke fri fart har jag varit med i ett lopp som avslutades 10,5 sista 500 - förra gången när jag var ute och fotograferade gick sista femhundringen i 22:an 12,0.
Så jag tror helt och hållet att det beror på de som sitter bakom och deras förmåga att köra inom regelverket.

Stämmer väldigt väl. Dock så tycker jag man får ut mycket mera av att köra lite till slut även i rygg så brukar hästarna peppa på varandra rätt bra så ligger man i rygg så har man mycket häst i nästa lopp ;)

Martha hade en mycket intressant sak där med filmade lopp kul att titta på och man lär sig mycket om hur hästen är genom att titta på filmerna.

Liknande trådar

Trav Efter start i Amatörföreningens provlopp i dag så började jag fundera på hur det funkar med farthållning och bestraffningar i provloppen...
Svar
10
· Visningar
1 270
Trav Hur går provloppen till på era banor? Har hört att det tillämpas en "Master-metod" på Bergsåker. Det innebär att man inte får köra om...
2
Svar
23
· Visningar
2 357
Senast: Ina79
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar