ghost
Trådstartare
Jag tänkte att jag skulle hjälpa vår styrelse i Amatörföreningen genom att researcha lite.
Vi får INGEN ordning på farten i våra provlopp - och den enda som har körlicens i styrelsen, han sitter i tornet och dömer provloppsdagarna så han kör inte själv.
Just nu har vi ett bötessystem för den som är först i mål när man kör för fort - 200 kr till cancerfonden. MEN det kan ju bli hur orättvist som helst om man inte är den som är skyldig till att det går fort av annan anledning än het häst?
Det är för övrigt samma problem på vardagarna i ordinarie provlopp där kuskarna blir avstängda 2 ggr om de kör för fort.
Vi har 3 klasser - 22, 25 och 30 + ett tvåårsrace som förberedelse för premie innan de är nere på 30-fart.
Ingen fri fart sista biten, ingen master.
Hur har ni det på övriga banor? Vad är bra? Vad är dåligt?
Vi får INGEN ordning på farten i våra provlopp - och den enda som har körlicens i styrelsen, han sitter i tornet och dömer provloppsdagarna så han kör inte själv.
Just nu har vi ett bötessystem för den som är först i mål när man kör för fort - 200 kr till cancerfonden. MEN det kan ju bli hur orättvist som helst om man inte är den som är skyldig till att det går fort av annan anledning än het häst?
Det är för övrigt samma problem på vardagarna i ordinarie provlopp där kuskarna blir avstängda 2 ggr om de kör för fort.
Vi har 3 klasser - 22, 25 och 30 + ett tvåårsrace som förberedelse för premie innan de är nere på 30-fart.
Ingen fri fart sista biten, ingen master.
Hur har ni det på övriga banor? Vad är bra? Vad är dåligt?