Provisorisk sänggavel

P

PrincessAsk

Hej allihop!
Jag hoppas få hjälp med tips på hur man gör en enkel och provisorisk sänggavel. Det är som så att vi har en säng utan gavel, ska köpa en ny om ett tag. Men tills dess att vi köpt en ny säng med gavel, behöver jag tips på hur man själv kan göra en enkel och proviskorisk sänggavel?

Sv: Provisorisk sänggavel

Måla en:p:

P4260005.jpg

Ta en spånskiva/plywoodskiva och klä med lite vadd och sedan valfritt tyg. Buslätt, jag har själv gjort en sån i väntan på riktig sänggavel.

googla pa sanggavel eller headboard sa far du hur manga frana tips som helst

/ocksa i byggartagen

VArför måster man ha en sänggavel då???
Annars skulle jag lätt gjort en med kuddar framvid. Så att man kan sitta bekvämt i sängen om det råkar komma en frukost gående;)

Mycket enkel, men fin lösning :) Dock bor vi i en hyresrätt så måla är uteslutet :( Men tack för tipset!

Tusen tack för tipset! Hur fäste du den? I sängen eller på väggen?

Jag har också en sån (som riktigt sänggavel) och den är inte fäst någonstans utan står bara lutad mot väggen och inklämd med sängen.

Såhär blev min:

Själva sängramen är inte färdig, men pallen och huvudändan är. Här ser man hyllan bakom också:

Liknande trådar

Hemmet Jag överväger att köpa en sån textiltvättsmaskin. Sett några ploppa upp på sociala medier och det ser ju extremt smidigt ut. Vill dels...
Svar
7
· Visningar
301
Kläder & Bli fin Har ni några bra tips på ögonfransfärg att använda själv hemma? Alltså inte en vanlig mascara, utan permanent hårfärgningsfärg som...
Svar
6
· Visningar
351
Senast: cili
·
Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när...
2
Svar
23
· Visningar
958
Kropp & Själ Hej. Jag undrar om någon har erfarenhet och tips på produkter till ansikte som har både exem och akne? Min unga tonåring har alltid...
2
Svar
23
· Visningar
433
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Valet i USA