I

Irmelin

Hejsan!
Jag bor 5 mil från Uppsala och är sugen att rida prova på ritt,tror att det skulle vara en runt Uppsala den 26/3?Vad behövs?Hur gör jag?Killen är i god kondis men har ingen koll på distans.Några distans ryttare som kan förbarma sig?
MVH Ylva

Sv: Prova på

Oj vad intressant! Var har du hittat den informationen någonstans? Jag bor i Uppsala och skulle inte tacka nej till en PP för fyraåringen.

Vi har tänkt rida långtur i Hågadalen i juli om du vill ha mer roliga saker att se fram emot. :laugh:

Rönningens RoKK ska ha en PP 26/3, kolla tävlingsterminen på SvRfs hemsida, alltså under distansen, inte i TDB för där finns inga klasser angivna än.

Om pp är på samma tävling som det är tävlingsklass med så får du inte starta din 4 åring där utan hästen måste vara 5 år för att delta.

BellatrixLestrange: Det finns många trådar om hur man ska träna och vad man behöver ha koll på inför sin första tävling. kolla i dem så får du säkert bra tips.

Fast det var inte jag som behövde träningstips;), det var trådskaparen "Irmelin".

Om pp är på samma tävling som det är tävlingsklass med så får du inte starta din 4 åring där utan hästen måste vara 5 år för att delta.

Jo, det vet jag. Det var därför jag blev så glad, för på ts lät det som att det enbart var PP. Men då det verkar vara Rönningeritten även hon syftar på så får jag stå över med unghästen.

Går inte Lovisedalsritten endast som CR och PP? Jag hoppas på det och tänkte ha som mål att få runt min lilla fyraåring där..

En CR går genom ridsportsförbundet, så då är det de reglerna som gäller oavsett.

Även om det enbart är en PP eller en träningsritt så är det upp till arrangörerna att bestämma om fyraåringar får vara med. Du kan altså inte ta för givet att den får vara med bara för att det inte är en tävling eller CR enligt TR.
I Danmark är det andra regler, där finns korta klasser för fyraåringar.

Prova På -rundan klara i prencip alla hästar i normal kondition av. Red en 2009, mkt kul. Utrustning på hästen: Normal utrustning. Ryttaren: Godkänd hjälm, sköna praktiska ridkläder o skor/stövel med klack räcker, dock inget ridspö eller sporrar får användas. Som sagt, i TR står det mer.
Lycka till.

Liknande trådar

Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
697
Senast: Miingla
·
Hästhantering Jag behöver lite tips för att slimma en knubbig ponny! Nu är det så att ponnyn i stallet är på tok för det, nästan en 9:a på hullskalan...
2
Svar
30
· Visningar
1 862
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
693
Senast: Oknytt
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
935
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka