prova-på ritt.

attempt

Trådstartare
Hålls det någon prova-på ritt/nybörjarritt för oss som vill testa på hur det är att tävla i distansritt men inte vill rida de stora tävlingarna än? Eller kallas dem bara clear round kanske?
I sånnafall, vart i Västa götaland hålls dem och när?

En annan fråga, får man rida med delade westerntyglar? Har hört lite olika teorier om att det skulle vara förbjudet.

Sv: prova-på ritt.

Kolla på www.distanslistan.se. Där hittar du propositioner om det anordnas tävlingar i närheten av dig.
På en del tävlingar har dom både prova på och clear round.
Lycka till!

Sv: prova-på ritt.

tror delade tyglar är föbjudet.. de flesta säger det.. (men har sett en hel del på t.ex. Bergaritten med det..)..
du kan ju ta med dem och fråga på plats, men ha med de hela också för säkerhets skull.

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 417
Senast: hhere
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 066
Senast: Roheryn
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
4 209
Senast: JennyLz
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
3 312
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18