Prova på galopp

FT_ryttare

Trådstartare
Jag håller i vanliga fall på med banhoppning men har även ett förflutet inom både dressyr och fälttävlan.

Just nu är jag inne i en period där jag vill prova på andra discipliner, för skojs skull.
Har på gång att få prova köra en travare på bana och det ska bli väldigt spännande. Att verkligen få känna på hur de är och hur fort de går.
Men den största drömmen vore att få prova rida en galoppör. Känslan när den exploderar ut ur startboxen o sen går för fullt.

Nu förstår jag att det är en stor säkerhetsrisk att släppa ut en helt novis ryttare (eller jockey, rida kan jag men misstänker att de är stor skillnad mot för en hoppbana) på galoppbanan men finns det nån chans att man skulle kunna få göra det?!

Sv: Prova på galopp

Det har funnits olika prova-på-kurser men jag vet inte var, hur eller när.:angel:

Men kolla in www.svenskgalopp.se, där finns information om utbildningar och kurser och även adressen till Helena Gärtner som håller i den biten.

Vad som passar dig beror på din ålder och var du bor.

Välkommen till galoppen!:D

Jag blir 26 om ett par veckor. De största problemet är att jag bor i en del av landet som inte ägnar sig åt galopp, vad jag vet.
Hälsingland!
Däremot finns de mkt trav här!

Ska kolla in på länken du gav mig så får vi se om jag kan få min dröm uppfylld:D

Hej!
Som Camilla skrev så har de prova på galopp kurser i Strömsholm. Du har säkert läst kursschemat redan.
Jag gick kursen förra året och vill säga att det är en av de bästa jag gått. Det är en bra intro till galoppvärlden. På kursen får man en insikt i så mycket mer än bara rida galopphästar. Mycket skiljer sig både hur man rider dem och sköter dem. Från prova på till startboxen är nog steget rätt långt. Men accet är enormt även utan startbox! :devil:
På skolan har de normalt sex hästar om du inte har möjlighet att ta med en egen eller lånad häst. All utbildning är på engelska vilket är bra då man pratar engelska i många galoppstall. Så passa på och sök. Du kommer inte att ångra dig!
Mvh. Bowman

Senast ändrad:

Håller med Bowman! Klart du ska testa, och det komemr nog vara det häfigaste du gjort! Du får testa på att rida Steeple oxå, det är verkligen något i en klass för sig, och som FT-ryttare kan jag tänka mig att du hade gillat det:p

Liknande trådar

Hästvård Min fina appaloosa-kille fick konstaterad strålbenshälta i augusti förra året. Han är 8 år gammal. Jag känner mig inte helt bekväm inför...
2
Svar
36
· Visningar
8 541
Senast: mackan
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
696
Senast: cassiopeja
·
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 270
Hästhantering Jag har just nu en fd galoppör hemma för omskolning till ridhäst. Jag har hållit på med hästar i över 30 år och anser mig vara både...
2
Svar
22
· Visningar
3 723

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka