Prova på åter i Snogeholm

R

RÖDLUVAN

3e september anordnar ADRS åter sin PPritt, nu åter på Snogeholmområdet. Perfekt om någon vill nosa på markerna innan Greveritten!!!!

Sophia

Sv: Prova på åter i Snogeholm

Vi har även bytt lokalisation av våran tävlingsplats inför Greveritten, bara några hundra meter från ridslingans parkering.

Sophia

Så trevligt!

Då kommer jag med mitt unga yrväder till häst:p

Vad blir det för sträcka ?

Vi har blivet lovade att använda oss av ridslingorna, så banan kommer att hålla sig på dessa....
En kortare och en längre klass kommer att finnas 10/20 km ca.

Sophia

Hej alla! ridleden är enligt strövområdes boken 8,4 km men 8,25 km om man mäter den på lantmäteriet.Klass 1 blir då 16.5km och klass 2 då 8,25km.
(Förra året gick banan lite annorlunda och var då bara 7,5 km.)Därav lite förvirring angående de exakta kilometerna.Prova på ritten den sker då 3 september.
Däremot så är ju Greveritten Söndagen den 30 Oktober.
Obs Vintertid vi får en extra timmes sömn./Rosa Eklund:)

Hej!
Antalet startande är tyvätt begränsar pga att parkeringen inte rymmer så många hästtransporter, ca 15 st transporter totalt till båda klasserna:grin:.
Var klass startar för sig med ca 30 min mellanrum, men alla i samma klass har samma starttid. Vill man rida lite mer enskilt gäller samma regeler som på en " riktig" distansritt, du kan vänta med att rida iväg upp till 15 minuter efter att starten gått. Startsträckan, liksom större delen av banan består av en smal, slingrig skogsstig och ekipagen brukar lugnt lufsa iväg på ett led ( det går helt enkelt inte att raca förbi...:D) och är en bra start för unghästar som inte riktigt alltid har vett att spara på krafterna.... Varmt välkomna!:banana:

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 545
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 155
Senast: lillamy73
·
Distans Jag har fått upp ett plötsligt intresse för alla möjliga grenar som jag tidigare varit helt ointresserad av (förutom hoppning och...
Svar
4
· Visningar
4 175
Senast: Shaggy
·
Hästhantering Det är väl bara att inse att hösten och med den det förhatliga mörkret är på ingående. Jag har en sjuårig ponny som jag haft sen hon var...
2
Svar
37
· Visningar
3 488

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka