I

Icka

Vaknade i morse av att lill killen, 8 månader stod och försökte kraffsa över sitt kiss som han så vänligt hade lämnat åt mig på köksmattan :smirk: Vad kan det bero på att han kissade där och inte i sin låda? Detta är första gången han gör något liknande, protesterar han eller är det ett tecken på könsmognad eller kan det vara något annat? Jag hade fattat det som att när könsmogna hanar kissar inne av den anledningen så är det inte så mycket kiss utan bara en skvätt för att markera revir, men detta var en mindre sjö! :crazy:
Vi har inte ändrat något här hemma, det enda skulle kunna vara julgranen men den har han inte verkat irriterad över.
Kan det vara problem med urinvägarna och att han därför kopplar smärta med sin låda? Vill ju ha en nöjd och glad kisse! :confused:

Sv: Protest?

Det kan ju vara urinvägarna men det låter inte så troligt..

Jag tror att han håller på att bli könsmogen och då inte riktigt kan kontrollera mängden kroppsvätskor.

Har det bara hänt en enda gång? Jag hade inte tagit det så allvarligt, eftersom allt annat verkar vara okej.

Han är ju ung, kanske han som småbarn brukar var upptagen med något annat och inte hann till lådan?

Men om det hänt fler gånger kan det vara allt möjligt, t ex något med urinvägarna, vanligt hos katt...

Nej det var första gången, så då kanske det inte är något att tänka mer på. Han var väldigt upptagen med att äta sin favoritmat som han bara får ibland, kanske inte hann iväg till lådan då! :smirk: Tack för svaren, känns lugnande!

Min hankatt började på samma sätt som din, fast i en väska istället. Trodde det bara var en engångsföreteelse då det dröjde ca en månad innan det hände igen, den gången på kläder som låg på golvet. Sen hände det igen efter typ en vecka, då i soffan :devil: och när han hade kissat i sängen :devil: :devil: fick jag nog och kastrerade honom. Det har inte hänt sen dess (peppar peppar...!!). Han kissade också pölar och han var i ungefär samma ålder som din katt när han började. Jag tror det är tidiga tecken på revirmarkering eller något liknande.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
868
Senast: Svartkatt
·
Övr. Hund Till er som är bra på hundpsykologi och beteende. Jättelångt! :eek: Noterat många små förändringar hos min hund och funderar lite...
Svar
2
· Visningar
1 974
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?
  • Akvarietråden V