Proteinrikt müslifoder?

Fiorano

Trådstartare
Vilket müslifoder ligger riktigt högt i proteinvärden? Det känns som en hel djungel med alla dessa nya müslifoder. Nu fodrar jag med Lympos havrefria och kompletterar med Eggersmans Zuchtmüsli. Problemet är bara att hästen visar tecken på proteinbrist, då hon får mage, men inte bygger mer muskler.

Vill helst inte att det ska innehålla vithavre då hon är alldeles för känslig för det! Det är svarthavre i Zuchten och det verkar fungera bättre!

Sv: Proteinrikt müslifoder?

Glömde bort att skriva att hon förstås redan får lusernhack! Är uppe i ca 1.5kg/dag.

Ok, för det var ju det första som kom upp i mitt huvud. Nu minns jag inte hur mycket luzernpellets/hack man kan ge per dag men minns att det var en hel del och min lättfödda häst skulle inte komma i närheten.

Hestekraft.

Havrefritt så ingen fara med vithavre.

Per kg foder, ca (det är beräknat innehåll, de justerar på säckarna beroende på råvarornas innehåll, brukar inte skilja mkt dock)

12,7 MJ
134 gr SRP

Majs 23,34 %
Solrosfrö 14,00 %
Melass sockerbeta 16,80 %
Luzern 9,33 %
Poppad majs 9,33 %
Vetekli 9,33 %
Soyabönor rostade 9,33 %
Linfrö 1,90 %
Sojaolie 1,90 %

Hestekraft! Det bästa fodret jag någonsin gett mina hästar faktiskt.

Var kan man hitta deras återförsäljare? Bor längst ner i söder!

Hon får redan 1.5kg lusernhack. Tänkte öka det och hänga in en hel hink med det på kvällen +hö förstås!)

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har antagligen skrivit om min skrutt tidigare här när hon hade en hemsk klåda. Jag fick iaf veta att hon inte tål spannmål...
Svar
2
· Visningar
863
Senast: vallhund
·
Foder & Strö Min unghäst äter Krafft havrefri müsli, men ska gå över till Mustang då det är billigare och havrefritt - havren går direkt upp i...
Svar
9
· Visningar
3 085
Senast: Tinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Lymfangit