Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu har hon pga förstoppningskolik i höstas och därmed strikt diet tappat vikten och även massa muskler, men hon har väldigt mkt energi och ska sättas igång för ridning nu så jag vill hjälpa henne med att komma upp i vikt och bygga muskler utan att för det bli för energisk. Hon är inte mager men skulle ändå behöva fylla ut lite mer för att ha någt att bygga ifrån.
Kan du utveckla det lite?
Jag tror att personen menar att Krafft är det onda här på jorden.
Har du inte hört det än?
Jag har personligen inga negativa uppfattningar om Kraffts sortiment.
Korven vad jag har hört så har det med bindemedlet att göra, att Krafft inte har kunnat svara på frågan tillräckligt väl och bindemedlet är/antas vara något osunt eller bedrövligt. Det kan även finnas spår av annat i fodret pga att maskinerna används till andra fodermedel också. Kraffts foder ska visst också svälla mycket, några har testat. Jag litar på min veterinär, tipsar hon om saker ut Kraffts sortiment så är det bra saker.
Vi kanske inte ska tappa tråden? TS kanske ska söka lite här på forumet efter trådar gällande Krafft eller PMa om hon vill ha olika syn på saker
Är linfrökaka, foderjäst bra proteintillskott? Vad finns det annars för proteintillskott jag kan ge? Hon svarade med att jag skulle försöka introducera Muskel igen under en längre tid och om han reagerar på det höja upp lusernen till önskat proteinbehov istället. Att ge dessa 30% över MJ-behovet skadar inte då han är under uppbyggnad och inte har problem med övervikt. Min veterinär är anti-anti mot kraftfoder men inser själv att det kan behövas i vissa situationer.
[/I]
Läser intresserad denna tråd då jag själv har mkt högr energivärde kontra proteinet.
Hur mycket löverskott på energi skulle ni våga ge ett dräktigt sto som är i normal/kanske ngt under -hull?
Behöver nämligen överskrida nivån lite om hon skall få en vettig mängd stråfoder! Känns väldigt konstigt att inte få till det trots lucern, soja m.m. Man vill ju gärna ge en rejäl giva.