H
Hermione
I stallet där jag rider har de tydligen väldigt proteinrikt hö. Jag har inga siffror och siffrorna säger mig inget men nu är det så iallafall att några av hästarna har fått proteinöverskott och det visade sig genom att de fått ont i bland annat höger framben. Det låter väl kanske konstigt men det är en tjej som kommer och undersöker dem med någon apparat som skickar ut strålning och det var så det upptäcktes.
Jag har fått för mig att man ska sträva efter att ha så bra hö som möjligt så man inte behöver komplettera upp så mycket med kraftfoder. Men kan det bli FÖR bra hö?
En annan sak tjejen sa var att det inte var bra att ge hösilage för att det blev beläggningar eller nåt på senor, tarmar osv. Någon som hört något sådant någon gång
Jag har fått för mig att man ska sträva efter att ha så bra hö som möjligt så man inte behöver komplettera upp så mycket med kraftfoder. Men kan det bli FÖR bra hö?
En annan sak tjejen sa var att det inte var bra att ge hösilage för att det blev beläggningar eller nåt på senor, tarmar osv. Någon som hört något sådant någon gång