modzan

Trådstartare
Jag skall öka på med protein till min häst. I vad finns det mycket protein men lite energi?

Hon får nu
2kg müsli
1kg betfor
12 kg hö
per dag.
 
Vad innehåller höet i näring och vad för musli är det ? 1 kg betfor ?? Menar du blött eller torrt ?
 
I proteinfodermedlen, däribland soja. Om du behöver hjälpa upp värdena i ett taskigt hö är ofta luzern ett bra alternativ.
 
Soja innehåller jättemycket högvärdigt protein. Man kan även köpa krafft protein eller lucern.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Kort sagt har vi katastrofvärden på hösilaget, smrp på 29… 🤦🏻‍♀️ Vad ger man en liten welshponny för proteintillskott utan att det blir...
Svar
14
· Visningar
1 050
Senast: Amk
·
Foder & Strö Dotterns D-ponny, arabiskt fullblod, går på lösdrift. Får analyserat hösilage 3 ggr/dag. Fri tillgång på halm halva dygnet ungefär...
Svar
4
· Visningar
909
Senast: mily
·
Foder & Strö Jag vet att det finns 1000 liknande trådar. Tro mig när jag säger att jag läst de allra flesta. Men… Tycker att detta är så svårt och...
Svar
4
· Visningar
843
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Efter årets bete har det varit lite svårt att hitta en lagom nivå på utfodringen av min häst, hon har både lagt på sig och sen tappat...
2
Svar
24
· Visningar
1 961
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp